Om Alexandria
Give a hand: To-do
Send inn rettelser

Søk etter spill
Nøkkelord
Alexandria i tall

Locations
Kalender
Blogg-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt oss
Privacy policy
Logg inn:
Language icon Velg språk:

dadeennbsv

Alice

Forside til Alice

Deltakere: 1 GM, 3 players

Av

✏️Nina Runa Essendrop

Last ned

PDF Scenarie [dansk] (7,9 MB)

Beskrivelse

Alice er blevet væk.

Hun kan ikke længere finde sig selv. Det hele startede en solrig eftermiddag, hvor Drøm så sit snit til at få fat på Alice. Alice lå i parken og læste, da en ung mand med hvidt hår, blå vest og lange, hvide kaninører kom løbende forbi. Alice spekulerede søvnigt på om den unge mand mon også havde menneskeører under håret, og så opdagede hun, at der stak et par vinterhandsker frem fra den unge mands baglomme. Dette vakte Alices nysgerrighed, for solen skinnede varmt, og det var midt om sommeren. Hun rejste sig hurtigt og skyndte sig efter den unge kaninmand, rundt om et hjørne og ind i en tunnel. Og Alice faldt.

Og faldt

Og faldt langt

og dybt og langsomt

og da hun vågnede var hun et andet sted. Virkelighed blev først for sent opmærksom på, hvad der var ved at ske. Den nåede kun lige at gribe Alices hæl, da hun tumlede ned i tunnellen. Hvad Virkelighed trak tilbage var ikke hele Alice. Det var kun hendes krop. Resten af Alice var forsvundet ned i drømmen, så Alices krop nu måtte flakke planløst rundt i Virkelighedens verden, og overladt til sig selv havde den ikke gode chancer. Resten af Alice troede selv, at hun var hele Alice, selvom hun ganske vist var begyndte at have svært ved at huske, hvem Alice var. Hun begyndte sin vandring ud for at finde sig selv.

Alice er et scenarie for tre spillere. Den ene spiller Alice og de to andre spiller Drøm og Virkelighed. Alice er hovedpersonen, der ikke ved hvem eller hvor hun er og derfor bare må lade sig rive med, indtil hun finder sig selv og selv kan få lov til at vælge.

Drøm og Virkelighed er verdener og samtidig væsner med deres egne dagsordener. De påvirker Alices rejse gennem deres verdener. De spiller personer fra Alices nære, barske virkelighed og fra hendes fantastiske, mareridtagtige drøm. De leger med hendes liv ved at påtvinge hende deres verdener, men de elsker hende begge.

Spilt på

Fastaval (2014)
Grenselandet (2015)

Priser

Fastaval (2014)

Nominated, Bedste Roller
Ved hjælp af oplæsning og musik formidles Alice i dryp til sin spiller, så hun dråbe for dråbe komme tættere på sin perfekte verden. Imens får Drøm og Virkelighed sproglige værktøjer, motivation og masser af scener, der lader dem forme Alices verden, der gør dem til mere end spillederens hjælpere.
Nominated, Bedste Virkemidler
En relevant workshop, musik og sproglige værktøjer klæder spillerne på til en ellers svær rejse ind i eventyret. Med klare instruktioner og en leg med muligheder kan selv usikre spillere komme ind i hovedet på Alice og får adgang til Drøm og Virkelighed.
Nominated, Bedste Scenarie
Turen i kaninhullet kaster Alice ud i en kamp for sin egen perfekte verden. Et nyskabende take på eventyrlandet, hvor tårnhøje ambitioner, overraskende spildesign og poesi tager Alice i hånden og lader Drøm og Virkelighed hive og flå i den stakkels pige.
Nominated, Bedste Spiloplevelse (Delt tredjeplads)

Trivia



Send inn rettelser om denne siden