Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Morten Brøsted

Spil

Designer Trench War Fastaval (2012)
Designer Kosmonauter i Krise Fastaval (2016)
Designer Architects of Reality Fastaval - Mad Science (2017)
Designer Mutating Moles of Mayhem Fastaval - Otto i Eventyrland (2018)
Designer Behemoth Fastaval - Otto Under the Sea (2019)
💾 Designer SP4x Fastaval - Føniks' genopstandelse (2022)
💾 ✏️ Jernkansleren og hypnosestrålen Fastaval: Otto for folket (2023)
Designer Skrotgiganter Fastaval - Jurassic Otto - An Adventure into the Ancestral Ties of Otto (2025)

Anerkendelser

Fastaval (2012)

Trench War: Nomineret, Bedste Brætspil
The wargame cut to the bone, actually down to 1 dimension. The game is raw, but practically presented - with rules that allow games without preparation. The game has a good flow, and represent a fairly narrow group of board games only 2 players. The game is a far - objectively meaningless - bloodbath, but it's fun and illustrates actually pretty good trench wars of the first World War.

Trenchwar often leaves one party wiped out and the desire for revenge, but the game's duration makes Fortunately, the chance to rematch and a new blow not many minutes away.

Fastaval (2013)

Vinder, Det Gyldne Æg (Magtroulette: Infinite City)

Fastaval - Dia de los Fastos (2015)

Kosmonauter i Krise: Vinder, Det Gyldne Æg

Fastaval (2016)

Kosmonauter i Krise: Vinder, Bedste Innovation
Rejsen til Neptun er lang og farefyldt. Især når rumskibet er faldefærdigt, de medrejsende upålidelige og Kreml hvert øjeblik kan skifte mening om, hvad missionen egentlig går ud på. Heldigvis kan den kunstige intelligens, Babushka, hjælpe med de ting, vi ellers ikke kunne nå - og hun kunne aldrig finde på at gå amok, vel?

Spillet nomineres for sin originale historie, der undersøger, hvordan ‘Rumrejsen 2001’ ville have set ud, hvis den havde været skrevet af en russer i 1969. Desuden for ideen om en kunstig intelligens, der kan være til hjælp, indtil en (hårfin) grænse. Samt for sit semi-coop, hvor rollernes interessesfærer overlapper på kryds og tværs fremfor at være sort-hvide.

“Kreml har ringet. De siger det er min tur til at være kaptejn.”
Kosmonauter i Krise: Nomineret, Bedste Brætspil
Fire kosmonauter er på vej mod Neptun i et skib, der ikke nåede igennem de sidste sikkerhedstests. Det skal nemlig gå stærkt, hvis de skal nå frem før kapitalisterne og de kinesiske konkurrenter. Screeningen af besætningen var også lidt forhastet, så der kan gemme sig både spioner, robotter og kapitalister ombord - hver med deres egen dagsorden. Kreml sender hele tiden nye informationer, og hvis kosmonauterne er uforsigtige, tager skibets kunstige intelligens over – og hun følger sin helt egen agenda, der ikke altid tager højde for kosmonauternes velbefindende.

Spillet nomineres for følelsen af, at hvert spil fortæller sin egen historie.

“I’m sorry, Vladimir, I can’t let you do that!”

Fastaval - Otto i Eventyrland (2018)

Mutating Moles of Mayhem: Vinder, Game Rush


Indsend rettelser for denne side