Morguls grav
(alias: Morgul's grave)
System: Hinterlandet
Deltakere: 1 GM, 3-5 players
Av
✏️ | Ryan Rohde Hougaard |
Last ned
Scenarie [dansk] | (1,2 MB) | |
Kort [dansk] | (0,7 MB) | |
Appendiks [dansk] | (2,5 MB) |
Beskrivelse
Hinterlandet er tilbage og eventyrer må bane sig vej ned igennem Morguls grav hvor uhyggen venter alle der vover at forstyrre freden.
Foromtale
Den er gal igen, ude i Hinterlandet. Sorte lynglimt, der går gennem marv og ben, skræmmer de lokale. De kommer fra et sted, hvor en dødemager tidligere holdt til. Kommandant Lucinius har brug for modige eventyrere, der tør udforske faren og forhåbentligt bringe en ende til den. Du er en af dem, der er villig til at risikere liv og lemmer for dusøren.
Morguls Grav er klassisk dungeoncrawl med et system, der ligger tæt op af D&D 5th – men skåret ind til benet. Mere udforskning, mindre kamp. Få en prægenereret karakter, rul din egen eller brug en fra tidligere eventyr.
Spillertype:
Du elsker et godt hulesystem, hvor man skal arbejde sammen for at løse problemerne. Du behøves ikke kende Hinterlandet, da regelsystemet er beregnet på, at man ikke kender det i forvejen. Medbring gerne selv terninger (t4 til t20).
Spilledertype:
Du skal kunne styre en gruppe ned igennem et hulesystem. Scenariet er let at gå til og let at køre og kunne være en god indgang til at blive spilleder – hvis du har prøvet Hinterlandet før eller D&D 5th.
Antal spillere og spilledere: 3-5 spillere og 1 GM
Tid: 4-6 timer
Sprog: Dansk
Aldersgrænse: Ingen
Læsemængde: 0-1
Online: Ja
Stikord:
Dungeon-crawl
Troldmand
Systemrollespil
Spilt på
Fastaval - Føniks' genopstandelse (2022) |
Priser
Fastaval - Føniks' genopstandelse (2022)
Nominated, Bedste Scenarie
sin målgruppe hundrede procent. Et både stemningsfuldt og sanseligt
scenarie med mulighed for meget stor variation. Et både solidt og
tilgængeligt systemscenarie – på den røvfede måde.
An extremely entertaining dungeon experience that hits all the right notes
with its target audience. A scenario that is both evocative and sensous and
offers great variation. A solid and accessible system-based scenario in all
the best ways.
Nominated, Bedste Fortælling
nekromantikerens søn vil hellere lave bonzai-træer end rejse de døde. Scenariet
er sat i Hinterlandet, og Morguls Grav er aldrig helt, hvad man regner med.
Hvem sagde dungeoncrawl ikke kan være skægt?
Who said dungeon crawling can’t be funny? In Morgul’s Grave, the goblins are
more sassy than dangerous, the ghosts are frightened, and the necromancer’s
son would rather make bonsais than raise the dead. Set in the world of
Hinterlandet, Morgul’s Grave is always more than meets the eye.
Nominated, Bedste Formidling
god portion humor. Knivskarpe beskrivelser af hvert rum gør, at både
erfarne og nye spilledere bliver holdt trygt i hånden. Forfatteren formår
den svære kunst at gøre et systemscenarie lettilgængeligt at køre.
The large dungeon is described with great ease and a good portion of
humor. Razorsharp description of each room give experienced and new
DMs alike help when leading players through the scenario.
Send inn rettelser om denne siden