About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Locations
Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

Let the World Burn

(AKA: Lad verden brænde)

Participants: 1 GM, 5 players

By

✏️Peter Fallesen

Download

Zip Scenario [Danish] (3 MB)
PDF Scenario [English] (3.1 MB)

Description

Dear C,

She is gone. I don’ know where she is at. The emptiness gnaws at my insides like a cancer. I have to find her. You can’t stop me, so don’t try. Only this is certain: Everything is fluid now. Brother, you will never see me again.

Love,
P.E.

P.E. has risked it all to find Q. Reality itself is at stake. The foundation of the world is slowly crumbling. The city smolders beneath his feet. His heart is at the breaking point.

“Let the World Burn” is the story of how a young man’s quest for love leads to the world’s destruction. In the game the players will build a world and slowly let love’s destructive powers bring it down. It is a poetic tale examining love within a strange but still recognizable present, where one person’s defiance ends up tipping the scales. The gap between the knowledge of the player and the knowledge of the character drives the immersion, because the Woman is not real but the characters will never realize that. The players will play P.E, the best friend O.D., the dead brother C., what is left of Love, and the creating power of Destruction.

Playtime: 4-5 hours
Number of players: 5
Genre: Dystopian love story
Player type: Players who want to immerse in both a character and a world.
Game master type: The GM shall create lingering descriptions and guide the players through the narrative and the mechanics.

Kære C,

Jeg ved ikke, hvor hun er. Og jeg ved ikke, hvorfor hun er væk. Tomheden gnaver i mig som en cancer. Jeg er nødt til at finde hende. Du kan ikke stoppe mig, så lad være med at forsøge. Det eneste jeg med sikkerhed ved, er at alting flyder nu – så bror, vi vil aldrig se hinanden igen.

Kærligst
P.E.


P.E. har sat alt ind på at genfinde Q. Selve virkeligheden er på spil. Verdens fundament slår revner i det små. Byen gløder under hans søgende fødder. Hjertet brister i hans bryst.

I “Lad Verden Brænde” ender en ung mands søgen efter kærlighed med at ødelægge verden. Det er en poetisk fortælling om kærlighed i en mærkelig men stadig genkendelig verden, hvor én mands trods bliver den endelige tunge på vægtskålen. Samtidigt er det et scenarie, hvor spændingen imellem spillernes og spilpersonernes viden er grundlaget for indlevelsen og oplevelsen, fordi Kvinden ikke findes, men spilpersonerne kan aldrig indse det. Spillerne skal spille P.E., den bedste ven O.D., den afdøde bror C, hvad der er tilbage af Kærligheden, samt den skabende kraft Destruktion.

Played at

Fastaval (2012)
Blackbox Cph II (2012)
Intercon M (2013)
Stockholm Scenario Festival (2014)

Awards

Fastaval (2012)

Winner, Bedste Fortælling
En personlig surrealistisk fortælling, som udforsker en psykologi, men konsekvent nægter at give nøglen til sandheden. Uanset hvad spillerne læser ind i scenariet, er det en dannelsesrejse, der handler om at opnå en forståelse af kærligheden og en accept af dens flygtige væsen. Gennem spillet skabes og destrueres verden i overensstemmelse med rollernes valg.

Om vinderen sagde spillerne:

Wow, for en fortælling.
Jeg blev tvunget til at bruge mig selv og mine egne erfaringer i en helt fantastisk grad.
Spillerne havde sublim frihed til at skabe, fortælle og træffe beslutninger om livets vigtigste spørgsmål.

Dommerne sagde:

-En ærlig fortælling, pakket ind i hemmeligheder.
-Smukke, lyriske scener.
-Scenariet er en dannelsesrejse imod noget, som man dybest set ikke forstår.
Nominated, Bedste Scenarie
En oprigtig og smuk fortælling om, hvad kærlighed er, hvad den gør ved folk, og hvad de vil gøre for den. Den surrealistiske verden som skaber og skabes af karaktererne er en lyrisk ramme, som indbyder spillerne til at udfylde den med deres egne fortolkninger. Scenariet gør på original vis op med lineær fortælleform og naturalistisk spillestil.
Nominated, Bedste Roller
Gennem rollerne bliver spillerne ført ind i scenariets surreelle verden. Abstrakte begreber som kærlighed og destruktion er gjort til spilbare roller, som med største naturlighed indgår i et univers, hvis eksistens er koblet tæt sammen med dem. Her bliver det uhåndgribelige konkret, og det udsyrede selvfølgeligt. Hver rolle er beskrevet med sin helt egen stemme, hvilket giver spillernes fortolkning en klar retning, og gør det let at spinde videre på rollen.
Nominated, Publikumsprisen (Andenplads)


Send corrections for this page