Alexandria

About Alexandria
Submit corrections
Contact us

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Calendar
The Jost Game
Blog feeds

Awards

In English
Login:
Choose language:

daennbsv

Kvinden, der var

RPG system: Hjemmelavet
Genre: Drama
Participants: 1 GM, 4 players

By

✏️Peter Fallesen
✏️Morten Greis Petersen Fakkelskov
📰Magnus Udbjørg

Download

Zip Scenariet (2,1 MB)

Description

Indenfor blafrer stearinlyset. Udenfor slår regnen mod ruden. Langsomt løber tårerne ned af mine kinder. Hvorfor mistede jeg hende?

I sin iver griber han ud efter hendes hånd. Hun kigger op, deres øjne mødes. Kærligheden gnistrer.

Sneen knirker under deres støvler, de går arm i arm under stjernemylderet. De er verdens bedste veninder, og verden ligger for deres fødder. De snakker drenge.

Stoltheden brænder i hans kinder, han rejser sig ved hendes side og taler. Stemmen skælver: ”Ingen skal tale sådan om min søster”.

Hun samler skårene af askebægret op. Det er formet i ler af klodsede fingre. På undersiden er ridset hendes datters navn, det er fra den gang i hun gik i 2. klasse. Hun kigger op på sin nu voksne datter, begge stirrer de fortabte på hinanden. Så bryder vreden frem.

De er nu alene med minderne om hende. Selv er hun borte, hun har forladt dem. De elskede hende på hver deres måde - og hun elskede dem. Kærligheden mellem dem bliver til minder, og minder bliver til usikkerhed. De er alene.

“Kvinden der var” er en fortælling om kærligheden i dens mange facetter – kærligheden, som forældre, søskende, venner og elskere oplever den. Det er en fortælling om at have elsket og at have mistet. Dette er historien, som den udspiller sig mellem mindet om hende og de, der er ladt tilbage. Hvorfor mistede de hende, hvem svigtede og hvem elskede?

Scenariet henvender sig til spillere, der gerne vil tage et medansvar for fortællingen og som kan håndtere de tunge temaer på en moden måde. Den udspillede historie vil i høj grad afhænge af, hvad spillerne selv tager med ind i spillokalet. Samtidig arbejder scenariet med fysisk kontakt som virkemiddel.

Played at

SeCONd Chance (2007)
Fastaval (2008)
Hyggecon - Pimp My Hyggecon (2009)

Awards

Fastaval (2008)

Nominated, Bedste Fortælling [+]

Trivia



Send corrections for this page