Anachron
RPG system: GURPS Time Travel
By
✏️ | Sebastian Flamant |
Description
En maskine står på et ukendt institut i USA, instituttet for paranormal forskning. Inde i maskinen står nogle ukendte mennesker og kigger ud af de tilduggede ruder. Og venter på, at Tiden skal komme. Et ur tikker monotont. Nogle ukendte mennesker står udenfor maskinen. Og venter. Men alle venter de på at skrive historie. Inde i maskinen venter de få trofaste, men ukendte folk på, at blive de første, der nogensinde har rejst... i Tiden. Imens tikker uret monotont, og stilheden breder sig. Og uret tikker ufortrædent videre, videre, videre... mod fortiden.
"Anachron" er et Gurps Time Travel scenario. "Anachron" kaster spillerne ind i en anden tid og verden, en politisk konflikt og en personlig kamp for overlevelse. Scenariet blander flere genrer sammen, således at "Anachron" først og fremmest er et Time Travel scenario, men også indeholder tydelige Espionage elementer. Gurps reglerne holdes på et minimum, så historien forbliver flydende og tilgængelig for de fleste. Det kræves først og fremmest, at spillerne skal kunne fortolke deres character-sheet. Yderligere kendskab til systemet er ikke nødvendigt.
Men kom til Tiden...
Played at
Viking-Con 13 (1994) | |
♻ | X-CON (1995) |
Articles
Plotline: Anachron | Page 24 | Nr. 2 (1995) | X3M |
Trivia
- Bragt i en regelløs udgave i X3M nr 2, 1995.
Send corrections for this page