Mette Finderup
Geboren: 14. Juli 1968 (56 Jahre alt)
Spiele
Preise
Fastaval (1992)
Festival des Totes: Nominiert, Bedste Scenarie
Fastaval (1994)
Dr. Frank: Gewinner, Bedste Redigering
Dr. Frank: Nominiert, Bedste Bipersoner
Fastaval (1998)
Gewinner, Æresottoen (Mette Finderup og Kristoffer Apollo)
Fastaval - Rollespilleren og samfundet (2003)
Darling er død: Gewinner, Bedste Bipersoner
Darling er død: Nominiert, Bedste Scenarie
Darling er død: Nominiert, Bedste Spilpersoner
Darling er død: Nominiert, Bedste Effekter
Darling er død: Nominiert, Bedste Redigering
Fastaval (2004)
Efter år: Nominiert, Bedste Scenarie
Efter år: Nominiert, Bedste Spilpersoner
Efter år: Nominiert, Bedste Bipersoner
Efter år: Nominiert, Publikumsprisen (Tredjeplads)
På en 3. plads med et gennemsnit på 10,33 ligger Efter år af Mette Finderup.
Efter år: Nominiert, Hædrende omtale
Dommerne ligger til grund, at valget bliver givet tilbage til spillerne på smukkeste vis. Scenariet er bygget op af en række elementer - effekter, spilpersoner, bipersoner og små lege - der alle spiller forbilledeligt sammen.
Fastaval (2006)
Dragens Dom: Nominiert, Bedste Virkemidler
De magiske riger gør hver rejse til en oplevelse uden mage. De enkle regler skaber overraskelser i spillet og udvikling i rollerne.
Dragens Dom: Nominiert, Bedste Formidling
Det opfindsomme sprog indbyder til at drage ud i den finurlige og meget levende verden. Teksten samler på imponerende vis fire scenarier i et.
Dragens Dom: Nominiert, Publikumsprisen (Femteplads)
Fastaval (2014)
Fordømt ungdom: Gewinner, Bedste Virkemidler
Et simpelt kortsystem lader bogstavelig talt spillerne bære deres følelser uden på tøjet. Det giver optimale betingelser for at spille op mod hinanden, udforske relationer og forme sin egen historie.
Fordømt ungdom: Nominiert, Bedste Formidling
Otte roller, tre potentielle aldre, en fælles fest og et af væld af spilmekanikker lyder som uoverkommelig opgave. Men Fordømt ungdom er en fest at læse, og spilleder bliver både ført og forført sikkert til den bittersøde ende.
Fordømt ungdom: Nominiert, Bedste Roller
Blå bøger og genkendelige klassekammerater danner udgangspunktet for et bittersødt sammenstød mellem dengang og nu. De klare og overbevisende roller gør for en stund genforeningsfesten til det vendepunkt de alle har ventet på, uanset om de er i 20’erne, 30’erne eller 40’erne.
Fordømt ungdom: Nominiert, Bedste Scenarie
Gymnasietidens fastlåste roller møder voksenlivets bristede illusioner. Livets alvor spejles i genforeningsfestens løsluppenhed i et relevant og ægte scenarie i øjenhøjde med spillerne, uanset alder. Er vi stadig de samme, som vi var dengang?
Fastaval - Mad Science (2017)
Nominiert, Æresottoen (Fastaval Junior (Maya Krone og Mette Finderup))
Hvis Fastaval skal eksistere mange år endnu, er det vigtigt at fremtidssikre vores allesammens ‘val. Det gør Fastaval Junior ved at åbne kongressen op for to vigtige målgrupper: Rollespillere med børn får mulighed for at dele Fastaval oplevelsen med deres børn, og børnene bliver introduceret til Fastaval på deres egne betingelser. Fastavals alleryngste deltagere bliver ikke bare parkeret i et legehjørne – med Fastaval Junior bliver der skabt et kreativt og ambitiøst program til dem, et program som kun er blevet større for hvert år. Det er Fastaval formatet i børnehøjde, og det er med til at holde vores alle sammens kongres ung og levende.
Fastaval - Otto Under the Sea (2019)
Sjælehvisker: Nominiert, Juryens Specialpris
Når det røde segl brydes og formularens sande virkning afsløres, hvirvles fortællingen i uforudsigelige retninger til stor begejstring for alle i spillokalet. Scenariet nomineres for de lækre, håndgribelige formularer, som på bedste vis skaber oplevelsen af at være unge eventyrer, der roder med ting, de endnu ikke har fuld kontrol over. Og hvem kunne ikke bruge et drys Megamagi?
When the red seal is broken and the true effect of the spell is revealed, the story is taken in an unpredictable direction to the amusement of everybody around the table. The scenario is nominated for the curiosity inducing scrolls, which in the best possible way create the experience of being young adventurers dabbling with things beyond their control. And who couldn’t use a touch of Mega Magic?
When the red seal is broken and the true effect of the spell is revealed, the story is taken in an unpredictable direction to the amusement of everybody around the table. The scenario is nominated for the curiosity inducing scrolls, which in the best possible way create the experience of being young adventurers dabbling with things beyond their control. And who couldn’t use a touch of Mega Magic?
Fastaval: Otto for folket (2023)
Gewinner, Æresottoen (Maya Krone og Mette Finderup)
Maya og Mette fik i 2015 en vild ide. Med solid basis i mange års Fastavalarbejde, både på de organisatoriske og kreative linier, ville de skabe noget nyt: et Fastaval for børn. Ikke som et pasningstilbud, men den komplette Fastaval-oplevelse i børnehøjde, med respekt for både børnenes egen verden og Fastavals særkende.
Maya og Mette havde modet til at søsætte Fastaval Junior, og engamentet til at arrangere det og se det vokse, fra de spæde år til nu at være en fast forankret del af Fastaval. Fastaval junior er nu en årligt tilbagevendende påsketraditon for rigtigt mange børn, indtil børnene bliver for store, og ofte er at finde som deltagere hele påsken. Men de havde også modet til at give deres hjertebarn videre til nye arrangører, og bevise at en god ide kan leve videre under andre dygtige hænder.
For dette og for deres øvrige store arbejde på Fastaval fortjener Maya og Mette en æresottonominering.
In 2015, Maya and Mette had a wild idea. With experience gained through many years of Fastaval-work, both creative and organizing, they decided to create something new; Fastaval for children. Not as a daycare, but the full Fastaval-experience for children, with respect for the traditions of Fastaval and the children's own perspective.
Maya and Mette had the courage to launch Fastaval Junior, and the drive to make it happen and watch it grow from the early years to an integrated part of Fastaval. Fastaval Junior is now an easter-tradition for many kids, until they get too old and become ‘ordinary’ Fastaval participants. They also had the courage to hand Fastaval Junior off to a new team, and prove that a great idea can live on.
For this, and for their other contributions, Maya and Mette deserve to be nominated for an Honorary Otto.
Maya og Mette havde modet til at søsætte Fastaval Junior, og engamentet til at arrangere det og se det vokse, fra de spæde år til nu at være en fast forankret del af Fastaval. Fastaval junior er nu en årligt tilbagevendende påsketraditon for rigtigt mange børn, indtil børnene bliver for store, og ofte er at finde som deltagere hele påsken. Men de havde også modet til at give deres hjertebarn videre til nye arrangører, og bevise at en god ide kan leve videre under andre dygtige hænder.
For dette og for deres øvrige store arbejde på Fastaval fortjener Maya og Mette en æresottonominering.
In 2015, Maya and Mette had a wild idea. With experience gained through many years of Fastaval-work, both creative and organizing, they decided to create something new; Fastaval for children. Not as a daycare, but the full Fastaval-experience for children, with respect for the traditions of Fastaval and the children's own perspective.
Maya and Mette had the courage to launch Fastaval Junior, and the drive to make it happen and watch it grow from the early years to an integrated part of Fastaval. Fastaval Junior is now an easter-tradition for many kids, until they get too old and become ‘ordinary’ Fastaval participants. They also had the courage to hand Fastaval Junior off to a new team, and prove that a great idea can live on.
For this, and for their other contributions, Maya and Mette deserve to be nominated for an Honorary Otto.
Fastaval - Otto & jagten på den gyldne pingvin (2024)
Kvinden, der gik i tusind stykker: Nominiert, Bedste Formidling
En svær lidelse kommunikeres sobert og effektivt i en helt igennem velskrevet tekst. Alle informationer kommer i den rigtige rækkefølge, og spilleder klædes på til at håndtere scenariets mekanikker. De stemningsfulde malerier understøtter scenariets tema og giver et enestående indblik i hovedpersonens psykologi.
A difficult affliction is described soberly and effectively in a thoroughly well-written text. All information is provided in the right order and the game master is well equipped to handle the mechanics of the scenario. The evocative paintings support the theme of the scenario and provide a unique perspective on the psychology of the main character.
A difficult affliction is described soberly and effectively in a thoroughly well-written text. All information is provided in the right order and the game master is well equipped to handle the mechanics of the scenario. The evocative paintings support the theme of the scenario and provide a unique perspective on the psychology of the main character.
Kvinden, der gik i tusind stykker: Nominiert, Juryens Specialpris
I fortællingen om Pil er der klare regler for hvordan kroppen styres. Når Wolfgang dukker op nedbrydes reglerne, og rollerne såvel som spillerne mister kontrollen. Den ukendte og truende personligheds entré i scenariet er en voldsom omvæltning, der rykker ved spillets dynamik.
In the story of Pil, there are clear rules for how the body is controlled. When Wolfgang appears, the rules are broken and both the characters and players lose control. The appearance of an unknown and threatening personality in the scenario is a radical change that disrupts the dynamics of the game.
In the story of Pil, there are clear rules for how the body is controlled. When Wolfgang appears, the rules are broken and both the characters and players lose control. The appearance of an unknown and threatening personality in the scenario is a radical change that disrupts the dynamics of the game.
Orga
Articles
Kolophon | Forperson | Gekko nr. 3 (Januar 1993) | Gekko | |
Kolophon | Redaktion | Gekko nr. 3 (Januar 1993) | Gekko | |
Ekstra ordinær generalforsamling | Skribent | Seite 16 | Gekko nr. 3 (Januar 1993) | Gekko |
Kolophon | Redaktion | Gekko nr. 4 | Gekko | |
Undergrundsblad overlever endnu et redaktionsskift | Redaktør | Seite 5 | Gekko nr. 4 | Gekko |
En vampyr går gennem litteraturen | Skribent | Seite 12 | Gekko nr. 5 (Juli 1993) | Gekko |
Kolophon | Lokalredation - Århus | Fønix nr. 3 (Juli/August 1994) | Fønix | |
Mudderkastning over Limfjorden | Skribent | Seite 45 | Fønix nr. 3 (Juli/August 1994) | Fønix |
Kolophon | Lokalredation - Århus | Fønix nr. 4 (September/oktober 1994) | Fønix | |
Kolophon | Anmeldere | Fønix nr. 4 (September/oktober 1994) | Fønix | |
Helte-Ludo | Designer | Seite 48 | Fønix nr. 4 (September/oktober 1994) | Fønix |
Anmeldelser og den korte nyhedsliste | Anmelder | Seite 58 | Fønix nr. 4 (September/oktober 1994) | Fønix |
Fastaval 95 | Skribent | Seite 18 | Gekko nr. 8 (Oktober 1994) | Gekko |
Ferie i Tjekkiet | Skribent | Seite 19 | Gekko nr. 8 (Oktober 1994) | Gekko |
Kolophon | Lokalredation - Århus | Fønix nr. 5 (November/december 1994) | Fønix | |
Spiltræf er en livsform | Skribent | Seite 24 | Fønix nr. 5 (November/december 1994) | Fønix |
Kolophon | Lokalredation - Århus | Fønix nr. 6 (Januar/februar 1995) | Fønix | |
Spiltræf-anmeldelser | Skribent | Seite 26 | Fønix nr. 6 (Januar/februar 1995) | Fønix |
Otte ben med penge i | Skribent | Seite 48 | Fønix nr. 6 (Januar/februar 1995) | Fønix |
Kolophon | Århusredaktion | Fønix nr. 7 (Marts/april 1995) | Fønix | |
Kolophon | Århusredaktion | Fønix nr. 8 (Maj/Juni 1995) | Fønix | |
Kolophon | Fotograf | Fønix nr. 8 (Maj/Juni 1995) | Fønix | |
Hesten kommer fra vest | Fotograf | Seite 24 | Fønix nr. 8 (Maj/Juni 1995) | Fønix |
Kolophon | Århusredaktion | Fønix nr. 9 (August/September 1995) | Fønix | |
Anmeldelser | Anmelder | Seite 56 | Fønix nr. 9 (August/September 1995) | Fønix |
Kolophon | Århusredaktion | Fønix nr. 10 (Oktober/November 1995) | Fønix | |
Kolophon | Fotograf | Fønix nr. 10 (Oktober/November 1995) | Fønix | |
Centralen | Skribent | Seite 12 | Fønix nr. 10 (Oktober/November 1995) | Fønix |
Spiltræfanmeldelser | Redaktør | Seite 18 | Fønix nr. 10 (Oktober/November 1995) | Fønix |
Kolophon | Redaktion | Fønix nr. 11 (December 1995/Januar 1996) | Fønix | |
Kolophon | Anmelder | Fønix nr. 11 (December 1995/Januar 1996) | Fønix | |
Spiltræf-anmeldelser | Skribent | Seite 18 | Fønix nr. 11 (December 1995/Januar 1996) | Fønix |
Centralen | Skribent | Seite 44 | Fønix nr. 11 (December 1995/Januar 1996) | Fønix |
Anmeldelser | Anmelder | Seite 58 | Fønix nr. 11 (December 1995/Januar 1996) | Fønix |
Kolophon | Redaktion | Fønix nr. 12 (Marts/April 1996) | Fønix | |
Spiltræf-anmeldelser | Redaktør | Seite 26 | Fønix nr. 12 (Marts/April 1996) | Fønix |
Centralen | Skribent | Seite 38 | Fønix nr. 12 (Marts/April 1996) | Fønix |
Kolophon | Abonnementsservitrice | Fønix nr. 13 (Oktober/November 1996) | Fønix | |
Kolophon | Abonnementsservice | Fønix nr. 14 (December 1996) | Fønix | |
Kolophon | Abonnementsservice | Fønix nr. 15 (Februar 1997) | Fønix | |
Et forkølet seminar | Skribent | Nr. 22 (Marts 1997) | Alter Ego | |
Kolophon | Abonnementsservice | Fønix nr. 16 (April 1997) | Fønix | |
Kolophon | Abonnementsservice | Fønix nr. 17 (Juni 1997) | Fønix | |
Kolophon | Anmelder | Fønix nr. 17 (Juni 1997) | Fønix | |
Vincenzo di Monfortes hævn | Forfatter | Seite 14 | Fønix nr. 17 (Juni 1997) | Fønix |
Kort om kort | Fotograf | Seite 59 | Fønix nr. 17 (Juni 1997) | Fønix |
Anmeldelser | Anmelder | Seite 62 | Fønix nr. 17 (Juni 1997) | Fønix |
Kolophon | Abonnementsservice | Fønix nr. 18 (August 1997) | Fønix | |
Mødet med Store P | Skribent | Seite 6 | Nr. 31 (April 1999) | Alter Ego |
Kolophon | Covermodel | #14 (August 2012) | ROLLE|SPIL |
Referenced in the following articles
Kort om kort | Seite 12 | Fønix nr. 15 (Februar 1997) | Fønix |
Sværdets Mester: Tvekampen | Seite 28 | #12 (April 2012) | ROLLE|SPIL |
Forfatter og rollespiller | Seite 42 | #14 (August 2012) | ROLLE|SPIL |
Hvad er vigtigst – Målet elle vejen derhen | Seite 52 | Nr. 1 (Efterår 2012) | Brikker & Bræt |
Extrainformationen
- Modtog Æresottoen på Fastaval 1998 sammen med Kristoffer Apollo
Links
Korrektionen für diese Seite einschicken