Om Alexandria
Give a hand: To-do
Send inn rettelser

Søk etter spill
Nøkkelord
Alexandria i tall

Locations
Kalender
Blogg-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt oss
Privacy policy
Logg inn:
Language icon Velg språk:

dadeennbsv

Evig

Forside til Evig

Sjanger: Action, Drama, Sci-Fi
Deltakere: 1 GM, 4 players

Av

✏️Mads Egedal Kirchhoff

Last ned

Zip Scenarie [dansk] (5,2 MB)

Beskrivelse

Sidste afsnit af anden sæson af Evighedens Turnering:

Det var det afgørende angreb. Publikum holdt vejret som Markus fløj gennem luften. En regn af kugler kom ham i møde, men intet kunne stoppe ham nu. Med et brag ramte han jorden lige foran sin modstander, og dundrede straks sin massive metalhandske i ansigtet på ham. Knoglerne gav efter for slaget, død før han ramte jorden. Kampen var afgjort. Markus løftede handsken mod himlen og et brøl steg op fra publikum. Dette øjeblik ville leve for evigt. Det samme ville han.

I en fjern fremtid afholdes en turnering. Det er det mest populære program på tv, et realityshow uden lige og verdens vildeste kamp turnering. Kæmpere fra hele verden og i alle afskygninger valfarter til for at dyste om den ultimative præmie: Evigt liv. I bedste gladiator stil kæmpes der til døden, og producerne sørger for at der er drama mellem kampene. For man vinder ikke den ultimative præmie uden ofrer.

Spillerne spiller et sådant hold af usædvanligt awesome kæmpere, som sammen skal kæmpe sig til tops, men også undervejs vil blive konfronteret med hvor meget de er villige til at opgive for at blive i løbet. Kampene bliver styret af en kort mekanik som udfordrer og inspirerer til over-the-top beskrivelser, mens fortællingen primært styres af spilleder. For spillerne er der dog også mulighed for på egen hånd at udforske deres spilperson, sætte små scener, og sikre at ”this time, it’s personal”.

Spilt på

Test run Vestsjællands-Con (2011)
Fastaval (2012)

Priser

Fastaval (2012)

Nominated, Bedste Virkemidler
Det fede system driver et scenarie, hvor de episke kampe er det centrale. Systemet er enkelt men giver stadig taktiske valg og potentiale for store fortællinger. Undervejs skifter kampene fra at være kollaborative til at være benhård udskilning. Kampscener har sjældent indeholdt så meget rollespil.

Trivia



Send inn rettelser om denne siden