About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Locations
Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

Projekt Elysium

RPG system: Systemløst
Genre: Efterforskning, Gyser, Sci-Fi
Participants: 1 GM, 3-4 players

By

✏️Helle Lepianka Flinthøj

Description

(Spillet foregår historiemessigt samtidigt, som mit tidligere spil Elysium.) Projekt Elysium, navnet lyder bekendt. Det er blevet nævnt i lukkede rum, med sagte stemmer og vagtsommeblikke. Den sædvanlige overdrevne snak, der omgiver tophemmelige projekter. Dokumentet er fyldt med sorte overstregninger. Oplysningerne er få. Lokation, en ældre delvist nedlagt militærbase, ved foden af et bjerg, i en lille amerikansk udkants by. Missionen virker simpel nok, finde og sikre vigtige personer og data. Hurtigt ind, hurtigt ud. Indsatsteamet vil blive samlet på lokationen. Atypisk, men tiden er knap. De andre i teamet er ukendte, men deres referencer er fine. Dog er det en ukendt faktor blandt mange. Helikopteren svinger rundt om bjerget. En tyk hvid tåge dækker foden af bjerget, søen og hele byen. Sært. Helikopteren lægger en til landing. En dyb mekanisk rumlen, nærmest som et brøl, lyder et sted fra tågen. Det er så kraftigt at vibrationerne kan mærkes i brystkassen og spreder sig ud i resten af kroppen. Flere alarmer lyder fra helikopterens cockpit og den slår ud af kurs. Piloten kæmper med at holde kursen da instrumentbrættet sætter delvist ud og kompasset drejer ukontrolleret. En nagende fornemmelse af, at der er noget galt her breder sig, da helikopteren begynder sin nedstigning gennem den tætte hvide blændende tåge.

Played at

VannaCon 8 (2018)


Send corrections for this page