Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Projekt Elysium

System: Systemløst
Genre: Efterforskning, Gyser, Sci-Fi
Deltagere: 1 GM, 3-4 spillere

Af

✏️Helle Lepianka Flinthøj

Foromtale

(Spillet foregår historiemessigt samtidigt, som mit tidligere spil Elysium.) Projekt Elysium, navnet lyder bekendt. Det er blevet nævnt i lukkede rum, med sagte stemmer og vagtsommeblikke. Den sædvanlige overdrevne snak, der omgiver tophemmelige projekter. Dokumentet er fyldt med sorte overstregninger. Oplysningerne er få. Lokation, en ældre delvist nedlagt militærbase, ved foden af et bjerg, i en lille amerikansk udkants by. Missionen virker simpel nok, finde og sikre vigtige personer og data. Hurtigt ind, hurtigt ud. Indsatsteamet vil blive samlet på lokationen. Atypisk, men tiden er knap. De andre i teamet er ukendte, men deres referencer er fine. Dog er det en ukendt faktor blandt mange. Helikopteren svinger rundt om bjerget. En tyk hvid tåge dækker foden af bjerget, søen og hele byen. Sært. Helikopteren lægger en til landing. En dyb mekanisk rumlen, nærmest som et brøl, lyder et sted fra tågen. Det er så kraftigt at vibrationerne kan mærkes i brystkassen og spreder sig ud i resten af kroppen. Flere alarmer lyder fra helikopterens cockpit og den slår ud af kurs. Piloten kæmper med at holde kursen da instrumentbrættet sætter delvist ud og kompasset drejer ukontrolleret. En nagende fornemmelse af, at der er noget galt her breder sig, da helikopteren begynder sin nedstigning gennem den tætte hvide blændende tåge.

Spillet på

VannaCon 8 (2018)


Indsend rettelser for denne side