About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Locations
Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

Kampen om Evigheden

Genre: Drama, Fantasy, Intrige
Participants: 1 GM, 5 players

By

✏️Daniel Benjamin Bjørn Clausen
✏️Kasper Viborg Nielsen

Description

»De små pingviner trykkede sig tæt ind til hinanden. Vinden fik den tørre pulver-sne til at fyge sidelæns henover overfladen og lange vandrette striber af sne gjorde sigtbarheden dårlig. Det var en kold dag, faktisk alt for kold til at være uden for Karthagos uigennemtrængelige klippemurer. Men det var nødvendigt. På toppen af bakken af is stod han. Helten Apollo. De så ham først som en svag silhuet gennem den fygende sne, og blot synet af hans grå skygge fik dem til at sænke tempoet, for Karthago-pingvinerne var uvante med helte. De havde ikke brug for helte. Ikke før nu.«

Dette er historien om Peleus. Om helte. Om storhed & fald. Om kulde, fortvivlelse og bedrag.

Da den lille pingvin-stamme Karthago bliver overfaldet af søleoparder i deres hemmelige by er det et stort chok for alle. Som den fredelige stamme de er, har de ingen krigere, ingen helte. Ingen melder sig frivilligt til til den altoverskyggende vigtige mission det er at få hævnet overfaldet og forhindre fremtidige angreb. For ingen ønsker at skilde sig ud. Ingen vil være helt. Ingen pånær den unge ivrige han Peleus. Stammens Ældste tilkalder heltepingviner fra nær og fjern og en brogede gruppe bliver sammen sat. Helte med tvivlsomme forhistorier og deres egne dagsordner, som sammen skal redde Karthago. Men hvem redder hvem, når dagen er omme?

I “Kampen om Evigheden” spiller man en gruppe pingviner i en episk fantasy-setting på Antarktis. Det er en hård, kold, trøstesløs, dyster, barsk verden med temaer som broderskab, håb, loyalitet, idoldyrkelse, selvopofrelse, fortvivlelse, tab, sorg, død og bedrag. Scenariet er inspireret af bogen ‘Evighedens Dal’, men spillere og spilledere behøver ikke kende bogen.

Der vil blive brugt simple regler, rolleskema og terninger til spillet, men dog med historien 100% i fokus og vægten lagt på fortællingen frem for terningeslag.

Played at

Fastaval (2013)


Send corrections for this page