About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Locations
Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

Burgundia

Front page for Burgundia

RPG system: Hjemmelavet
Participants: 4 players

By

✏️Dennis Gade Kofod

Download

PDF Scenario [Danish] (1.5 MB)

Description

Kongen er død, ingen konge leve! Koret skreg sig hæst. Tørre struber i den bornholmske sommer. Luften fyldt af salt, slynget op af bølgerne. De river af øen. Højen stod på gloende pæle. Liget af Ellerstinger blev stedt til hvile. Han havde ingen arvinger. Han har ingen arvinger?

I år 556 sluttede den underjordiske sagnkonge, Ellerstingers, regeringstid. Han blev dræbt i slaget ved Sorte Muld. Han og fjendens hær blev forvandlet til guldgubberne.
Slaget stod mod en fraktion af fanatiske underjordiske. De havde imod alle traditioner, troet på de underjordiskes ret til alene at bebo Bornholm. Aldrig før eller siden har øen set så stærk en magi. Ingen overlevende. Kun flager af guld, som sne over pløjemarken, blot et skær af storhed.

En præst frem for menigheden. Han fortalte dem om profetien. I fremtiden skal der fødes tvillinger. En af dem skal være Ellerstingers arvtagers fader. Stilhed. Hvordan venter man på fremtiden? Ilden i pælene døde hen, der blev dødt omkring højen. Det Ellerstinger bekæmpede vil vågne med den ene af tvillingeprinserne. Præstens sidste ord.

I dag lever de almindelige underjordiske for sig selv, usynlige for menneskene. Deres liv er helliget dekadencen, det magelige. De bruger kun magien til at forsøde deres liv, til at pacificere deres børn, indtil de er gamle nok til at deltage i det evige ædegilde. Kun ganske få holder fast ved de gamle former. En præst og hans lille menighed, forsøger at holde øen i live. De kender til sagernes rette sammenhæng. De ved tvillingeprinserne er født, at de fanatiske underjordiske har samlet sig igen for endnu engang at forsøge at overtage øen.

Efter Ellerstingers død lagde trolden Bobbarækus sig til at sove. Han havde mistet en ven, og han, sønnen af Øen, var sorgfuld. Hans sidste handling var at gemme Ellerstingers sværd i Ekkodalen. Skriget fra den dødende konge lyder stadig fra granitten.

Bobbarækus er vågen igen. Han er stadig sorgfuld. Han skal vælge, om han vil blande sig i de underjordiskes affærer. Han er bange for at miste igen. Han ved, at blander han sig, må han endnu en gang knytte bånd til en, der nemt dør.
Selve øen er ved at vågne igen, men, ligesom Bobbarækus, er den tøvende. Magien vokser sig stærkere. De gamle kæmper har store langsomme hjerter.

Fra Ellerstingers slægt er kun en tilbage. En pige, der når tiden er inde, bliver kvinde, mor til kongens arving. Elvira kender sin skæbne. Hun bor blandt de fede og magelig underjordiske, hun venter på sin prins, men hun vil ikke finde sig i tingenes tilstand. Hun vælger side, drager ud for selv at øve indflydelse på det, der skal til at ske.

Played at

Fastaval (2006)

Awards

Fastaval (2006)

Nominated, Bedste Fortælling
Den stolte klippeø vækkes på fortryllende vis til live i en original dannelsesrejse gennem det mytiske Bornholm. Sætter den gamle granit i et nyt lys.


Send corrections for this page