Alexandria

About Alexandria
Submit corrections
Contact us

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Calendar
The Jost Game
Blog feeds

Awards

In English
Login:
Choose language:

daennbsv

Blændværk

Front page for Blændværk

RPG system: Simpelt 3D6
Participants: 1 GM, 6 players

By

✏️Michael Erik Næsby

Download

PDF Scenariet + spillertekst (3,0 MB)
PDF Spilpersoner + bilag (2,7 MB)

Description

Master Inquisitor Helius gør Korsets Tegn og gemmer sin Kikkert i Kjortlens omfangsrige Folder. Med nogen Besværlighed starter han sit dampdrevne Køretøj. - Et uopsætteligt Behov for Hastværk har bemægtiget sig hans Sjæl. Det uventede, gennemskærende Lys brænder hans Øjne, Kabinens tykke Vinduer smelter boblende sammen. Mens hans sidste Taarer fordamper, tænker han på sin Ungdoms første Forelskelse. Et liv i Forsagelse. Heksene og Baalene. »Min Gud, hvad har jeg gjort?«
Da den gamle Mesterpræsts forkullede Lig blev fundet, bemærkede man, at dets Hænder var foldede som til Bøn. Ingen kunne dog gætte, at stakkels Master Helius ville blive den skæbnesvangre Grund til saa megen Lidelse, Desperation og Tvivl, som Tilfældet blev.

Langt derfra havde en Turbogliders elegante Skrog fundet Hvile i en af Newdons Landingsporte. De Fremmede stod et Øjeblik i Skyggen af Luftfartøjets Silkevinger, mens de betragtede Newdons berømte Evige Taager og dens store Taarne af Metal og Sten. Den unge Munk, der skulle modtage dem, var synligt nervøs, og lidet hjalp det beroligende Smil fra den ældste af tre Gæster: »Jeg mærker din Frygt, min unge Ven,« sagde han. »Du har sikkert hørt, at vi er de Gudløse Ofre for en gammel Forbandelse, at vi kræver Blod for at leve, mangler Sjæl og er næsten udødelige? Jeg forsikrer dig om, at hverken du eller Faderkirken har grund til Frygt. Thi vi er langt mere menneskelige, end du forestiller dig.« Munken havde i sit korte Liv lært en Del om Menneskets Væsen og var ikke synderligt beroliget ved Tanken.


Vi skriver 2004 i en verden, hvor al videnskab og undervisning skal godkendes af Faderkirkens kritiske sjælehyrder, en verden, der hjemsøges af fattigdom, kriminalitet, analfabetisme og fanatisme, af inkvisitorer, hekse og uhyggelige helvedes-dæmoner. Den Hellige Faderkirke har fået sig et alvorligt problem, og en lille gruppe særligt udvalgte sendes ud for at løse det. For spillere med fantasien i orden og lyst til at spille med både hjernen og hjertet.

Played at

Fastaval (2004)
Viking-Con 30 (2011)


Send corrections for this page