Dune - Huset Atreides' fald
RPG system: Systemløst
Genre: Drama, Intrige, Sci-Fi
Participants: 1 GM, 5 players
By
✏️ | Søren B. Kristensen |
🎨 | Ras Bolding |
📰 | Jesper Wandam |
Download
Scenario [Danish] | (6.5 MB) |
Description
Hvert år indkalder kejseren, Paul Atreides, de største magter i universet til sit palads på Dune, for dér at oplyse hver enkelt om næste års restriktioner. Til disse møder kommer kun ledere, og en sjælden gang rådgivere. Denne begivenhed kan ikke sammenlignes med nogen anden begivenhed i kejserdømmet. Den er skæbnesvanger, og de beslutninger, der her træffes, afgør universets fremtid. I året 10.201 afholdes som vanligt et sådant møde på Dune, og de fem spilpersoner er inviteret. De er toppolitikere, som strides om magten over det kendte univers. Inden mødet med Kejseren er der lige et par ting som skal afklares ved tophemmelige forhandlinger bag hans ryg...
Der er dømt intrige og forhandlinger for alle pengene. Forvent et scenarie med bitter strid, episke øjeblikke samt en af de bedste -spoiler- scener nogensinde i dansk rollespils historie!
Et must for Dune-fans - kan sagtens spilles uden kendskab til universet, idet scenariet indeholder nødvendig information.
Spillerne er overhoveder fra fem af universets stærkeste magter, som skal til møde med Paul Atreides, Kejseren af Universet. Fælles for dem alle er, at de gerne vil være kalif i stedet for kaliffen.
Dette scenario, der foregår i Frank Herberts verden "Dune" (eller "Klit"), udspiller sig efter filmens handling. Plottet består af diplomati (intriger) og indeholder absolut ingen vold. Der bliver stillet store krav til spillernes seriøsitet og indlevelses-evne, særligt fordi spillerne overskrider den almindelige magtfordeling i rollespil: Spillederen har ikke helt kontrol over handlingen, og det kan godt risikere at udvikle sig...
Played at
Spiltræf XI (1996) | |
Viking-Con 15 (1996) | |
♻ | Pentacon (1996) |
♻ | Orkon (1997) |
♻ | IRIIB (1999) |
♻ | Spiltræf XII (2000) |
♻ | Fastaval (2009) |
Send corrections for this page