Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Sjælehvisker

Forside til Sjælehvisker

(AKA: Soul Whisperer)

Genre: Action, Efterforskning, Fantasy, Komedie
Deltagere: 1 GM, 4 spillere

Af

✏️Mette Finderup
🎨Christian Guldager
📰Thomas Munkholt

Download

PDF Scenariet [dansk] (34,9 MB)

Foromtale

En gruppe børn sendes til et stort slot for at finde ud af, hvad der er sket med baronens forsvundne kone. De er specialister. De er kompetente eventyrere – og de voksne aner intet, for ungerne er undercover som tjenestefolk.

Stikord: Magi – Systemløst med terninger – plotdrevet

Da troldkvinden Erina opdager, at hendes guddatter er forvundet, efter hun er blevet giftet ind i fine kredse, sender hun sine bedste folk afsted for at opklare mysteriet. Der er ikke mange, der vil mistænke dem, for udadtil er de fire børn kejtede og klodsede tjenestefolk i stivet tøj, men bag uniformerne er de alle Erinas lærlinge, som har modtaget undervisning i nærkamp, magi, sporfinding og andre livsvigtige egenskaber.
Måske er gruppens allervigtigste kort, at voksne konsekvent tror, børn er idioter … det og så den stak af magiske formularer, de har fået med for at forsvare sig … og som desværre står på et sprog, de ikke er i stand til at læse.

’Sjælehvisker’ er et klassisk scenarie, hvor du som spiller kun skal leve dig ind i én spilperson. Der er et bagvedliggende plot, men scenariet er åbent og din gruppes valg bestemmer retningen. Der er frem for alt meningen, I som spillere skal opleve en spændende fortælling, mens I ler, græder og bander af jeres terninger … sammen.

Om forfatteren:
Mette kommer på Fastaval for at grine, spille rollespil med nye mennesker, brætspil med gamle venner og vrisse over, at alting var bedre i det andet århundrede, hvor hun selv var general. I det civile liv er hun fuldtidsforfatter og har udgivet over 70 bøger. De fleste i fantasygenren for børn og unge.

A group of adventurers investigates the mysterious disappearance of the baron’s wife. They are, however, all children so they have much yet to learn – for example, what the spells they were given actually do.

Spillet på

Fastaval - Otto Under the Sea (2019)

Priser

Fastaval - Otto Under the Sea (2019)

Nomineret, Juryens Specialpris
Når det røde segl brydes og formularens sande virkning afsløres, hvirvles fortællingen i uforudsigelige retninger til stor begejstring for alle i spillokalet. Scenariet nomineres for de lækre, håndgribelige formularer, som på bedste vis skaber oplevelsen af at være unge eventyrer, der roder med ting, de endnu ikke har fuld kontrol over. Og hvem kunne ikke bruge et drys Megamagi?

When the red seal is broken and the true effect of the spell is revealed, the story is taken in an unpredictable direction to the amusement of everybody around the table. The scenario is nominated for the curiosity inducing scrolls, which in the best possible way create the experience of being young adventurers dabbling with things beyond their control. And who couldn’t use a touch of Mega Magic?

Trivia



Indsend rettelser for denne side