Bjarke Pedersen
Spel
✏️ | Tinget | Hyggecon (2003) | |||
U-359 - Projekt 613 | Ubåd, Nakskov (start København), Danmark (2004) | ||||
Tilbage til Djævleøen | Skole i Greve, Danmark (2005) | ||||
Sonsbeek | Nederländerna (2008) | ||||
✏️ | The Big Game | Roskilde, Danmark (2012) | |||
✏️ | I dine hænder hviler jeg | Blackbox Cph (2012) | |||
💾 | ✏️ | Din ryg for altid | Forum (2012) | ||
Mellan stål och glas | (2013) | ||||
✏️ | Pan | Sommerhus på Sjælland, Danmark (2013) | |||
Krigslive X: Ære findes kun i døden | Holbæk Fælled, Holbæk, Danmark (2014) | ||||
✏️ | Inside Hamlet | Kronborg, Helsingør, Danmark (2015) | |||
Hell on Wheels | Stonetown near Humpolec, Tjeckien (2015) | ||||
✏️ | Baphomet | Lungholm Gods, Danmark (2015) | |||
✏️ | End of the Line | Lapinlahden sairaala, Helsinki, Finland (2016) | |||
💾 | Længslernes hus | Fastaval - Mad Science (2017) | |||
✏️ | To the Bitter End | Fastaval - Otto Under the Sea (2019) | |||
✏️ | The High Ground | Blackbox Cph (2021) | |||
✏️ | 3 AM Forever | Copenhagen, Danmark (2022) | |||
3 AM Forever | Copenhagen, Danmark (2022) Copenhagen, Danmark (2022) |
||||
✏️ | In Your Hands I Rest | Immersion LARP Festival (2024) |
Utmärkelser
Fastaval - Mad Science (2017)
Længslernes hus: Vinnare, Bedste Virkemidler
Når Hus længes og lyster efter sine beboere, sker det gennem en grænsesøgende og dybt forstyrrende tilstedeværelse. Den grundige workshop forbereder deltagerne på berøringsmekanikken, så alle føler sig sikre på de intense fysiske elementer.
Nominerad, Æresottoen (Bjarke Pedersen & Johanna Koljonen)
Johanna og Bjarke er skelsættende, banebrydende og definerende i forhold til interaktionsdesign med rod i rollespil. De har gjort et kæmpe arbejde i forhold til at få rollespil bredt ud til nye målgrupper med et professionelt fokus bla. til interaktivt teater i New York, Virtual Reality udviklere og endda store internationale aktører, såsom Disney. I det danske og nordiske miljø er de innovative indenfor bla. sikkerhed, aftercare og generelt rollespilsdesign. De har blandt andet brugt disse kompetencer til at skabe en ny og venligere spillerkultur i det amerikanske World of Darkness community som de har kontakt med gennem deres arbejde for WoD.
Længslernes hus: Nominerad, Bedste Scenarie
Scenariet rører bogstavelig talt sine spillere og giver dem alt, hvad de hungrer efter. Fra kælder til kvist er stemningen tyk, og alle elementer glider smukt sammen i en tilfredsstillende fortælling om lyst og tabubelagt tvang.
Længslernes hus: Nominerad, Bedste Formidling
Du er ikke et øjeblik i tvivl om scenariets tema og retning, som underbygges af både layout og illustrationer. Scenariet formidler effektivt sin komplekse spilmekanik og bruger forskellige tekstformer på en ærlig, kompetent og nærværende måde.
Længslernes hus: Nominerad, Bedste Fortælling
En sammensat familie flytter for en stund ind i et gammelt skønvirkehus, hvor de forsøger at samle stumperne af deres tidligere tilværelse. Men Huset har sin egen vilje, og pludselig trækkes de ind i en fucked-up manipulerende og erotisk verden med længselsfuld voyeurisme og syndefulde blowjobs.
Længslernes hus: Nominerad, Deltagernes Pris (Delt andenplads)
Fastaval - Otto Under the Sea (2019)
To the Bitter End: Nominerad, Juryens Specialpris
Scenariet nomineres for actionkortene som er et fremragende greb til at understøtte romantisk rollespil.
De angivne handlinger er både subtile og smertefuldt genkendelige. Instruktionerne giver spillerne et trygt alibi for at drive fortællingen fra forelskelsens stormfulde start til det uundgåelige brud.
The scenario is nominated for the action cards, which provide an excellent way of supporting romance in roleplaying. The actions are both subtle and painfully recognizable. The instructions give the players a safe alibi for taking the story from the stormful beginning of a love story to the unavoidable breakup.
De angivne handlinger er både subtile og smertefuldt genkendelige. Instruktionerne giver spillerne et trygt alibi for at drive fortællingen fra forelskelsens stormfulde start til det uundgåelige brud.
The scenario is nominated for the action cards, which provide an excellent way of supporting romance in roleplaying. The actions are both subtle and painfully recognizable. The instructions give the players a safe alibi for taking the story from the stormful beginning of a love story to the unavoidable breakup.
To the Bitter End: Nominerad, Bedste Formidling
Alt hvad To the Bitter End har brug for er et skarpt skåret sæt kort og en ultrakort guide for at gøre spiller og spilleder i stand til at udforske spirende kærlighed, der ender med et forbitret brud. Når første kort er vendt skal spillerne bare følge sceneanvisninger samt action-kort, så bliver de ord for ord og handling for handling ledt sikkert frem til enden.
To the Bitter End only needs a precise set of cards and an ultra short guide, in order to make game master and players ready to explore a budding romance that will lead to a bitter break up. Once the first card has been turned, the players only have to follow the instructions of the scene and action cards, which word by word and action by action take them to the bitter end.
To the Bitter End only needs a precise set of cards and an ultra short guide, in order to make game master and players ready to explore a budding romance that will lead to a bitter break up. Once the first card has been turned, the players only have to follow the instructions of the scene and action cards, which word by word and action by action take them to the bitter end.
Arrangörsposter
Hyggecon | (2003) | Onkeldommer |
Knudepunkt | (2007) | Program |
Knudepunkt | (2011) | Program |
Artiklar
Redaktionsruta | Redaktion | Nummer 01 (Oktober 2004) | Rollespilleren | |
Redaktionsruta | Redaktion | Nummer 02 (Januar 2005) | Rollespilleren | |
Uden for kategori | Skribent | Sida 12 | Nummer 02 (Januar 2005) | Rollespilleren |
Vampire | Skribent | Sida 28 | Nummer 02 (Januar 2005) | Rollespilleren |
Redaktionsruta | Redaktion | Nummer 03 (April 2005) | Rollespilleren | |
Redaktionsruta | Redaktion | Nummer 04 (August 2005) | Rollespilleren | |
The First Time I Ever Died | Photo | Sida 44 | Issue #3 (September 2011) | Playground Magazine |
Rollespil i en blackbox | Fotograf | Sida 30 | #12 (April 2012) | ROLLE|SPIL |
Redaktionsruta | Foto & Illustrationer | #13 (Juni 2012) | ROLLE|SPIL | |
Redaktionsruta | Foto & Illustrationer | #14 (August 2012) | ROLLE|SPIL | |
Et alibi på Roskilde Festival | Fotograf | Sida 28 | #14 (August 2012) | ROLLE|SPIL |
Redaktionsruta | Front cover image | Issue #5 (September 2012) | Playground Magazine | |
A peek into the box | Photo | Sida 20 | Issue #5 (September 2012) | Playground Magazine |
An alibi for religious ecstacy | Photo | Sida 28 | Issue #5 (September 2012) | Playground Magazine |
5 things we lie about in larp | Text | Sida 42 | Issue #6 (September 2012) | Playground Magazine |
Nämns i följande artiklar
Idol-plakat: Bjarke Pedersen | Sida 26 | #7 (Juni 2011) | ROLLE|SPIL |
Skicka in rättelser om den här sidan