Paranoia the Gathering
System: Paranoia
Sjanger: Komedie, Sci-Fi
Deltakere: 6 GMs, 30 players
Av
✏️ | Peter Brodersen |
✏️ | Mike Ditlevsen |
Beskrivelse
I begyndelsen var computeren,
og computeren var den Almægtige.
Alpha Complex lyste op,
bredte sig op blev utopien.
Folk levede i lykke og gammen.
Drones, droids og bots tog sig af enhver form for besvær.
Enhver unødvendig byrde, som had, frygt og tillid,
var blevet elimineret.
De havde alt.
Indtil...
Dette var ingen skygge,
- dette var selve mørket.
Mutanterne havde ikke kunne røre lyset.
Den kommunistiske trussel var blot en bagatel.
Dette var en svulst
i den Almægtiges hjerte.
For hver en lille impuls fra hjertet blev Alpha Complex mørkere og mørkere.
Intet lys syntes at strømme til mere.
Utopien var døende.
Den Almægtige ville ikke tillade dette.
Den skrabede de sidste kræfter sammen,
og de blev brugt til at samle de dygtigste borgere.
HENCE: "Paranoia The Gathering"
Spilt på
Fastaval (1996) |
Trivia
- Scenariet havde 30 spilpersoner og 6 scenarier. Hver gang en spiller døde, startede hans næste klon (samme spilperson) i et andet spillokale, i en anden mission.
- Superskurken i scenariet hed Mads-U-NAU med klassisk Paranoia-borger-navnekonvention. Dette var en hyldest til Mads Lunau, som også signerede en håndfuld Magic the Gathering-kort, som blev brugt i scenariet.
Send inn rettelser om denne siden