Hinterlandet
System: Hinterlandet kørt som HelCon
Sjanger: Fantasy, Helcon
Av
✏️ | Morten Greis Petersen Fakkelskov |
Beskrivelse
På kanten til ødemarken, som folket i Kejserriget kalder Hinterlandet, ligger en ensom fæstning, som skal beskytte riget mod barbarer og trolde. Sjældent har der været nogen trussel, men noget har ændret sig. Dybt under jorden er en ældgammel ondskab vågnet, og den er begyndt at sende skarer af monstre mod fæstningen. Fæstningens Kommandant Lucinius har hidkaldt kejserrigets unge og håbefulde helte, eventyrere og lykkeriddere for at prøve lykken med at skabe sig et navn og standse ondskaben
Men hvad ingen ved er, at hvad der i dag er en vidtstrakt ødemark, var en gang en mægtig hovedstad i en længst glemt civilisation, og mellem træer og buske står rester af mure og knækkede søjler, og under jorden er kældrene og katakomberne endnu. I de mørke gange er lichkongen vågnet og sender sit kald til ondskab ud over landet. Orker og gobliner flokkes til Hinterlandet, og kommandant Lucinius får snart brug for brave helte.
Spilt på
Fastaval (2013) |
Referenced in the following articles
Vi skal lege i huler | Page 34 | #17 (Februar 2013) | ROLLE|SPIL |
Trivia
- Hinterlandet HelCon 2013 bestod det år af følgende moduler: Hinterlandet: Alkymistens grav, Hinterlandet: Badeanstalten, Hinterlandet: Den lysende brønd, Hinterlandet: De udstødte gobliners huler, Hinterlandet: Dødningenes gravkammer, Hinterlandet: Dødekongens løjtnant, Hinterlandet: Dødekongens katakombe, Hinterlandet: Goblin Garnisonerne, Hinterlandet: Orkfæstningen, Hinterlandet: Paladsets kældre og Hinterlandet: Solkongens grav.
Lenker
Send inn rettelser om denne siden