Om Alexandria
Give a hand: To-do
Send inn rettelser

Søk etter spill
Nøkkelord
Alexandria i tall

Locations
Kalender
Blogg-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt oss
Privacy policy
Logg inn:
Language icon Velg språk:

dadeennbsv

Detektivbureauet for Særligt Sære Sager

Deltakere: 1 GM, 4 players

Av

✏️Niels Ladefoged Rasmussen

Beskrivelse

En gang for længe siden stjal en grufuld drømmetyv Hr. Mogensens aller mest personlige og kære drømme. Hr. Mogensen trævlede mysteriet op, konfronterede tyven, og tvang ham til at aflevere drømmene tilbage. Hr. Mogensen kan ikke huske drømmetyven. Han kan heller ikke huske sine drømme.

Hr. Mogensen har også været opdagelsesrejsende per luftballon, og han har set mange mærkværdige lande, mange sære folk og mange utrolige bæster. Hr. Mogensen kan hverken huske ballonen, de mærkværdige lande, de sære folk eller de utrolige bæster.

En anden gang stjal døden Hr. Mogensens elskede fra ham. Hr. Mogensen begav sig dybt ned under byen, slog en handel af med færgemanden Kharon, krydsese dødefloden Styx, tæmmede helvedeshunden Kerberos og hentede sin elskede tilbage. Hr. Mogensen kan ikke huske underverdenen, han kan ikke huske Styx, Kharon eller Kerberos. Han kan ikke huske sin elskede.

Faktisk kan Hr. Mogensen ikke huske ret meget. Bortset fra at han er sikker på, at han engang var en fantastisk helt. Derfor har Hr. Mogensen hyret de fire detektiver fra det nyåbnede Detektivbureau for Særligt Sære Sager til at genopdage sine minder for sig.

Spillerne er detektiver i Detektivbureauet for Særligt Sære Sager, og deres efterforskning leder dem ud på en rejse i glemte eventyr og tabte drømme. Det vil vise sig, at nogle ting bliver glemt, fordi fortrængning er den eneste nådige mulighed.

Detektivbureauet for Særligt Sære Sager er et fortællescenarie, der foregår i den evige 1920'erby kaldet Itras By, hvor døren til det kaotiske og underbevidste altid står på klem, og spillet er præget af en drømmende surrealisme, der er følelsesfuld snarere end fjollet.

Scenariet lægger fortællingen i jeres, spillernes, hænder og giver jer redskaberne til at skabe en historie og en setting, som er jeres egen. Du skal derfor være klar til selv at tage ansvaret for fortællingen og de omgivelser, den foregår i.

Detektivbureauet for Særligt Sære Sager tilhører jer – jeg glæder mig til at se, hvordan I vil forvandle det!

Spilt på

CONg Gulerods d. 2's store vinterfest (2011)


Send inn rettelser om denne siden