Legenden om... II
System: D&D 4th Edition
Deltakere: 1 GM, 4 players
Av
✏️ | Troels Ken Pedersen |
✏️ | Morten Greis Petersen Fakkelskov |
Last ned
Scenarie [dansk] | (3,1 MB) | |
Bykort [dansk] | (0,7 MB) | |
Kort til scenariet [dansk] | (0,6 MB) |
Beskrivelse
I 1903 foretog briten William James II en ekspedition til Syrien for at udgrave højen Tell Sabir Khirbet. Han var inspireret af Heinrich Schliemanns udgravning af Troja i 1870′erne, hvor Schliemann fandt 3500 år gamle guldskatte, og beviste at bag myterne lå en historisk kerne. William James III gravede 4 meter ned og afdækkede derefter højens øverste syv lag af ødelagte byer. Efter fire måneders udgravninger nåede ekspeditionen til et ældgammelt lag. Den nat forsvandt graverne fra lejren, og William James III offentliggjorde aldrig sine fund. I hans familie har man siden da videregivet i arv Williams hemmelige notater om fundet, der fortæller om grundlæggelsen af kongeslægten Mokai af Khorajah i det niende århundrede efter Atlantis’ fald.
Hornet gjalder. Kongeslægten Ashmoides storhed står for fald, og hære marcherer mod byens mure, da fire unge lykkeriddere, gerrige efter hæder, fulde af vovemod, styrter af sted mod Ishtarbjergets tinde for at varsko byen. Her finder de kimen til den ny kongeslægt.
Lukoworgos’ tempel. Præsten Irbine bringer dyre ofre til sin afgud, som han ærer i det skjulte. Jomfruer klædt i hvidt bringer uvidende deres eget blod som offer, og om natten bruger Irbine sin afguds magt til at holde Khorajah i et tyrannisk greb. Men fire lykkeriddere vil det anderledes.
Kong Mokai I’s arv. Kong Mokais styre var præget af årtier med velstand og succesfulde erobringer, men det styrets sidste årti plages af oprør, intriger ved hoffet og attentater mod kongen. Hvilken arv efterlod Mokai I sig?
“Legenden om …” er et D&D 4th ed.-scenarie bestående af tre små historier for fire spillere og en spilleder. Erfaring med D&D 4th ed. ikke nødvendigt.
Spilt på
Viking-Con 28 (2009) |
Send inn rettelser om denne siden