Om Alexandria
Give a hand: To-do
Send inn rettelser

Søk etter spill
Nøkkelord
Alexandria i tall

Locations
Kalender
Blogg-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt oss
Privacy policy
Logg inn:
Language icon Velg språk:

dadeennbsv

Solfolket

System: Systemløst

Av

✏️Rikke Munchkin Sørensen

Beskrivelse

Der var engang en lille stamme af jægere og samlere, som altid levede i lys. "Solfolket" hed de, for de var opkaldt efter den storehelt Sol, som for mange genertioner siden satte den lysende kugle på himlen og drev Mørket på flugt. Siden den dag havde de aldrig oplevet dybere mørke end den milde skygge under træerne i Fortællehulen, og Lyset var blevet en uundværlig del af deres hverdag.

Alt forløb stille og roligt i mange, mange år, indtil der en dag skete det, der var nævnt i spådommene: Der fødtes tre høvdingesønner på samme dag, og ifølge sagnet var der nu ikke andet at gøre end at sende dem ud på en rejse, så snart de nåede skelsår og alder, for det var af største vigtighed at finde ud af, hvilken der var den rette til at efterfølge høvdingen og dermed til at jage det Mørke på flugt, som da måtte true Solfolket. Med sig på færden tog de kun deres egen snarrådighed samt høvdingens rådgiver gennem generationer; hans opgave var det at bedømme deres værd undervejs og medvirke til, at den rette efterfølger kunne vælges.

Ingen ændring sås i verdens lys, men spådommen fortalte, at Mørket truede, og spådommen kunne ikke tage fejl.

Spilt på

Claustrum Con IV (1999)


Send inn rettelser om denne siden