Om Alexandria
Give a hand: To-do
Send inn rettelser

Søk etter spill
Nøkkelord
Alexandria i tall

Locations
Kalender
Blogg-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt oss
Privacy policy
Logg inn:
Language icon Velg språk:

dadeennbsv

Narnia

System: Systemløst

Av

✏️Daniel Benjamin Bjørn Clausen
✏️Mette Trier Lund

Beskrivelse

Casper gøs.
Han kunne se sin egen ånde som en hvid damp i det mørke kælderrum.

Rystende trykkede han sig ind til Pepper og Leopold. Kælderdøren smækkede. På trappen, ikke langt fra hvor de sad gemt, kunne de høre lyden af Forstanderindens hårde skridt nærme sig. Det var ikke kulden der fik børnene til at ryste, men lyden af et spanskrør der taktfast, ja næsten forventningsfuldt blev slået mod håndfladen.

Musestille sneg de tre børn sig længere ind i den lange, mørke gang der syntes at forsætte i det uendelige. Men med et spærredes gangen af en tung stendør. I al hast fik de med stort besvær skubbet den op.

Forundret ser børnene ud over en diset, tyst bjergdal. Midt i dette så forunderlige sted møder de en faun, en dværg og en minotaurpige.
Disse væsner taler om de dårlige tider for Narnia. Ja, og derfor er de draget hertil, Stilhedens Dal, i håb om at få opfyldt en profeti, som lyder:

Når Lyset svækkes
Vil Løven atter tale
Håbet vil komme fra Stilhedens Dal

Og således begyndte eventyret for de unge helte.

Tag med på en rejse
Tag med på eventyr
Tag med til Narnia

Dette er scenariet for enhver, der elsker C. S. Lewis eventyrverden Narnia. Forhåndskendskab er en fordel, men ikke en nødvendighed.

Spilt på

Krikkit Con VIII+IX+X: Dåjng Kjosk (2002)


Send inn rettelser om denne siden