Om Alexandria
Give a hand: To-do
Send inn rettelser

Søk etter spill
Nøkkelord
Alexandria i tall

Kalender
Blogg-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt oss
Privacy policy
Logg inn:
Language icon Velg språk:

dadeennbsv

Mørkets vej

System: Systemløst

Av

✏️Anders Kjær Sloth

Beskrivelse

Han forsøgte febrilsk at tørre sveden af sine hænder.
Jeg skal have tørre hænder.
Jeg skal af med al den sved.
Den forbandede jungle –det var ikke til at få noget til at virke i det varme fugtige vejr.
Hvordan fanden kunne de lorte elvere holde ud at leve sådan et sted.

Han blev brat revet væk fra sine tanker af et skarpt lysglimt. Den unge mand ved siden af ham faldt slapt om på jorden. Hans afsvedne, let rygende hånd, indikerede at han lige forgæves havde brugt sine sidste krafter i et forsøg på at stoppe elverne.

De var 30 meter fra ham nu. Han startede på formularen
–20 meter– Den lille ildkugle formede sig i hans hånd
–10 meter– Han var næsten færdig. Den her skulle lykkes
–5 meter– Klar! Han kastede kuglen i en pæn bue frem mod elverne
–2 meter– Marken ekspolderede i et inferno af ild
–1 meter...

Mørkets vej er Low Fantasy, så low som det bliver. Det er et forsøg på at beskrive oplevelsen af en krig i en beskidt fantasy verden. Det henvender sig til folk, der har lyst til at lege med udviklingen af deres karakterer. Scenariet er meget åbent, og ikke færdiggjort i detaljen endnu, så her er din mulighed for at være med til at præge historien.

Scenariet vil blive kørt som en række sammenhængende scener, hvorimellem spillerne kan være med til at påvirke den fremtidige udvikling. Spillerne bliver en del af en udviklingsproces, hvor der løbende er evaluerínger af forløbet.

Spilt på

Krikkit Con VIII+IX+X: Dåjng Kjosk (2002)


Send inn rettelser om denne siden