About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Locations
Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

Hvem vil være millionær? En total fiasko!

Front page for Hvem vil være millionær? En total fiasko!

RPG system: Fiasco
Genre: Drama, Komedie
Participants: No GMs, 4 players

By

✏️André Glasius Tischer
✏️Susanne Glasius Tischer

Download

PDF Scenario [Danish] (0.7 MB)

Description

På trods af den kolde nat, den insiterende efterårsregn og pletvist skærende oktobervind, sidder Bent stadig på bænken. Bølgerne slår ind over centermolen og lyset fra lysstofrøret over indgangen til Sejlklub Sydhavnens klubhus når kun bænken som et hult ekko. De eneste tørre pletter på hans grå jakkesæt er på lårene hvor den store aluminiumskuffert hviler. Med jævne mellemrum åbner Bent kufferten og kigger forsigtigt ind. Bents hoved er fyldt med vat og vrede bier. Han har Ikke haft det sådan siden dengang han lod sig overtale til at investere Majbrith og hans pensioner i Bornholms Diamanter Holding A/S eller måske dengang han forbedrede sin diplomuddannelse så han kunne blive revisor sammen med de andre.

En iskold regndråbe løber ned mellem hans baller langs indersømmen af hans cremefarvede JBS underbuks og får ham til at gyse. Der må være flere kilo i kufferten! Bierne summer og forhindrer Bent i at fokusere. Hans tanker kredser om Majbriths bryster og numse … som de så ud for 32 år siden. Med lige dele skyld fordelt mellem tyngdekraft, 20 daglige Cecil og gentagende og opsparingstømmende besøg på Brønshøj Beauty & Plastique er Majbriths udsende gået fra 22, naturligt sensuel til 54, grå, udbulende og vandskyende.

Bent åbner kufferten igen. “Hvis jeg bare.. Nej.. det må jeg ikke tænke, jeg er ikke den slags person.” Dråben i underbukserne holder fest med dens venner. Bent mærker kulden for første gang siden han satte sig og konstaterede kuffertens ufattelige indhold. Han må hellere se at køre hjem. Det kommer ikke til at tage lang tid at få den falmede Citroen ZX hjem til Brønshøjlejligheden på denne tid af natten. Hvad vil Majbrith ikke sige når hun ser ham? Ricky, yndlings nevøen, må jo være gået for flere timer siden. Majbrith bliver sur og råber… så vil hun ryge lidt og råbe igen. Der er ingen vej ud, Bent må hjem. Han rejser sig. Sukker. Går ind på formandskontoret. Åbner pengeskabet og sætter kufferten ind, låser og kører ud i de nattomme gader.

Carlos van der Brünn ruller om på skibsbriksen. Han har holdt øje med formanden. Har observeret gennem koøjet lige siden formanden fiskede den store kuffert op af vandet mellem centermolen og den nu ødelagte sydmole. Han har set ham sidde på bænken i timer. Åbne og lukke kufferten. Mon der er penge i den? Kunne det være hans vej tilbage? Kunne han flytte tilbage til Espergærde? Kunne han få sine gode venner tilbage?

Systemet – Fiasco
Fiasco er et GM-løst rollespil hvor spillerne samarbejder om at skabe historien. Fiasco er inspireret af film hvor stenere og nederen personer er involveret i hændelser som går fuldstændigt i fisk – Tænk film som Burn After Reading, Fargo, A Simple Plan og Big Lebowsky.

I spiller små mennesker med stærke ambitioner, utopiske ønsker og dårlig impulskontrol. Planerne er store store store og udførelsen katastrofisk ringe. Historien vil udfolde sig i det lukrative SK Sydhavnen, topmålet af dansk foreningskultur, (brudte) livsdrømme og sejlsport. Fiascos regler vil guide og hjælpe med at skubbe på og sikre at alt går imod en ordenlig omgang gødningssuppe. Liv og gode omdømmer vil blive mejet ned i Sydhavnens forurenede pludder. Smertefuld erfaring vil blive lært og hvis du er meget heldig kan det være at din person kommer ud på den anden side ca. der hvor hele denne ballade startede. Med andre ord, alt vil med granti blive en total FIASKO!!!

Der er ikke noget krav om regelkendskab. Da Fiasco er et GM-løst system med relativt få historiestyringsrammer skal man nok ikke vælge dette scenarie som ens introduktion til rollespil.

Played at

Viking-Con 34 (2015)


Send corrections for this page