About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Locations
Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

Sommetider vender de tilbage...

RPG system: Systemløst

By

✏️Dennis Godballe

Description

Det var et grimt syn. Sådan et man ikke havde lyst til at kikke på her klokken halv syv om morgenen, lige efter man havde sagt farvel til konen, børnene og hunden. En mand havde stjålet en bil og røvet en tankstation, men var blevet opdaget af Politiet. Biljagten endte med at manden og den stjålne bil var blevet til et i et fygteligt biluheld. Manden var simpelthen kørt frontalt ind i en lastbil med 180 i timen og det var så slutningen på hans liv. Heldigvis var lastbilchaufføren ikke kommet noget rigtig slemt til. Et par brækkede lemmer kommer man sig hurtigt over. Det var bare godt, at sådan et svin ikke fik lov til at dræbe en ærlig arbejder...
En Politibetjents tanker, da han står ved siden af de maltrakterede biler.
Han kom godt rundt i svinget og var ved at få rystet Politiet af sig, da han blev blændet af lyset. Først så han kun lyset og først da det var for sent, hørte han lyden. Lyden skar sig igennem marv og ben - han opdagede at det var et bilhorn - og han prøvede at reagere. Forgæves. Manden lukkede øjnene, inden han ramte lastbilen og det hele gik så hurtigt, at han slet ikke nåede at mærke noget. Da han åbnede øjnene igen, var det hele mørkt. Han kunne kun skimte et svagt, men blødt lys. Det føltes som om, at det var langt væk, men stadig indenfor rækkevidde. Så manden begyndte at gå hen imod lyset...
De sidste sekunder af en røvers liv.
Sommetider Vender De Tilbage er et scenarie, der fokuserer på en god og interessant handling. Det er ikke noget formeksperiment, men derimod "almindeligt rollespil". Som spiller skal du vide, at det er et dramatisk scenarie med momenter af både det episke og det uhyggelige. Der vil blive lagt megen vægt på rollespillet - hvadenten det er mellem karaktererne, eller om det er mellem karaktererne og bipersonerne. Så glem alt om "off-play-snak", smarte bemærkninger og kampfikseringer - find dig i stedet et andet scenarie...

Played at

Claustrum Con IV (1999)


Send corrections for this page