About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

Endless Pain

RPG system: Systemløst

By

✏️Kristoffer Marner

Description

Vi skriver 879 ac. I en verden truet af undergang. Den gule syge breder sig fra syd. Krigen truer fra øst. Midt i denne mørke tid, er der endnu folk, der tror på, at lyset igen vil ramme Krynn. Nogle af disse er draget afsted til krigen mod den Grå Konge, hvis hær hærger omkring Estwill-stepperne. 4 reddere er nu på vej tilbage med et vigtigt brev, som de skal aflevere til en baron ved navn Waldstein Ragenbürger. På et lille gods lidt uden for den største by på den vestlige halvkugle Caregoth.

3 af dem sidder inde med visdom, som ikke alle kan nå at få. De har set krigen. De har set at øre er en ting, krig tit en anden. Den fjerde er ung, hans øjne har endnu ikke set krigen. De 4 havde godt hørt om Sikhøjer, et folkeslag, der er drevet på flugt af den gule syge. Men ingen af de 4 havde set en af dem.

Ved fronten var man heller ikke sikker på, om der var sandhed bag historierne om dette folkeslag på vandring.

Det regner, deres heste er trætte, foran dem er Caregoths lys. Men deres øjne er vendt mod et langt mindre behageligt syn, i et træ hænger en gravid kvinde. Hun var tydeligvis blevet mishandlet, før de hang hende.

Dette er Krynn, godt 500 år efter, at Tanis og de andre ifølge legenderne reddede verden. Mangt og meget er sket. Riger er faldet sammen, og nye er opstået. Men et mørke har bredt sig over det før så smukke land. Hvis du ønsker at se ondskaben og føle magtesløsheden, så er du velkommen, men ikke alle vender tilbage. I angst vil du måske søge efter regler, der kan hjælpe dig. Men der er ingen regler at finde. I en verden som denne er det eneste, der tæller erfaring, evne til at tænke og gøre sin figur så levende, at han selv kan undgå farerne.

Dette er ENDLESS PAIN; no pain, no game. Endless pain, endless game.

Played at

Lux-Con (1991)


Send corrections for this page