Alexandria

About Alexandria
Submit corrections
Contact us

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Calendar
The Jost Game
Blog feeds

Awards

In English

Privacy policy
Login:
Choose language:

dadeennbsv

Historiefortælleren fra Hammamed

RPG system: Storyteller
Genre: Fantasy

By

✏️Anne-Kathrine Guldberg Agger Madsen

Description

En gammel mand, med en kasse på ryggen, kommer hen til dem og forklarer på gebrokkent engelsk, at han er historiefortæller. Historien kan de få gratis, men hvis de ønsker at se ind i kassen, koster det 4 dinar (ca. 25 øre) pr. person. De få mennesker, der er på restauranten, rykker tættere på for at lytte med.
Den gamle mand fortæller med syngende stemme historien, om hvordan den fattige Sami og den smukke Leila forelsker sig i hinanden, og hvordan Leilas far forbyder dem at mødes, hvilket kun får deres kærlighed til at vokse sig stærkere. Han fortæller, om den frygtelige dag, hvor landsbyen Zuod bliver overfaldet af en røverbande, der ikke kun plyndrer landsbyen, men også kidnapper Leila.
Leilsa far lover Sami, at han må få Leila som hustru, hvis han kan befri hende. Nu må Sami på en farefuld rejse gennem ørkenen, før han endelig finder røverbanden og befrier Leila.
Men Leilas far er ikke tilfreds… Nu forlanger han en krukke løvemælk, før Sami kan gifte sin med Leila. Også denne opgave klarer Sami. Men nu forlanger faderen 300 kameler for datterens hånd. Ved hjælp af snilde og en forhekset due får Sami sultanens søn til at give ham de 300 kameler.
Nu kan Leilas far ikke længere krybe udenom og lover, at brylluppet skal stå ved næste fuldmåne. På trods af sit løfte, beder han sin troldmand om at hjælpe sig, så Sami ikke bliver gift med Leila.
Troldmanden forsøger hver aften at fremmane dæmoner, der skal tage Leila med sig for en tid. Men alle hans forsøg mislykkes pga. en frugt i Leilas frugtkurv. Alle dæmoner vender hver morgen tilbage med uforrettet sag og en anelse småsure. Til næste fuldmåne får Sami og Leila endelig hinanden.
Imens den gamle mand fortæller, drejer han på nogle håndtag på kassen, og inde i den kan rollespillerne se gamle, smukke tegnede billeder, der passer til historien. Da fortællingen er slut, rejser den gamle mand sig, tager sin kasse på ryggen og går videre ind i medinaen.

Mætte af historien, billederne og alle de andre indtryk drager rollespillerne hjem til hotellet og går tidligt i seng for at være friske til næste dag, hvor safarien starter med afgang fra hotellet kl. 5.00.

Played at

TRoA-Con - Tusind og én nats Eventyr (1999)
DrageCon 9 (2008)


Send corrections for this page