Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Magiens Endeligt

Forside til Magiens Endeligt

Genre: Fantasy
Deltagere: 1 GM, 5 spillere

Af

✏️Louise Floor Frellsen

Download

PDF Scenariet [dansk] (1,4 MB)
PDF Spilpersoner [dansk] (0,2 MB)

Foromtale

Verden er i forfald, og det er troldtøjets skyld.

Kaptajnen står rank og truende foran sine fem fanger. Trods de mørke rander under hans øjne, føler han sig ikke længer så udslidt. Han trækker den første af dem på benene for at råbe et spørgsmål, men ombestemmer sig og lader sine knoer tale i stedet.

”Hvem af jer var skyld i pigens død?” Han spyttede ordene ud, som efterlod de smagen af død i hans mund. Det var det forræderiske menneske, der talte først.

Frygten ligger dybt i alle.

Vantro øjne stirrer på ham, da han er færdig med at tale. Elverkvinden forsøger at blinke tårer bort, imens ham, der mangler spidsen af sine ører, ser ud til at være klar til at drage blod – hvis ikke båndene stadig holder ham tilbage.

Kun kaptajnen smiler.

Magien er på flugt.



Hvis der er noget, det rakkerpak har lært sig, er det at se uskyldige ud; det er næsten, som om de ikke selv ved, hvor farlige de er.

Magiens endeligt er en high-fantasy fortælling, om hvordan magien forsvinder fra verden, fordi frygt driver den på flugt.

Scenariet handler om de fem sandheder, der ses af fem personer, der er på flugt fra en verden, hvor de ikke længere hører til.

En person er ikke den samme i andres verdensbillede som i sit eget, derfor vil spilleren få fem forskellige versioner af sin karakter, hvem man er afhænger af øjnene, der ser.

Spillet på

Fastaval (2010)

Priser

Fastaval (2010)

Vinder, Juryens Specialpris
I år går prisen til et scenarie, der arbejder med fantasy på en forfriskende og vedkommende måde. Under scenariet gennemspiller man en række flashbacks, der på fornem vis behandler den måde forventninger og fordomme præger vores handlinger og samtidig former vores personlighed. Det skaber nuancer og udfordrer på samme tid spillerens og rollens verdenssyn. Det er en interessant ide og et meget stærkt delelement, som vi i Juryen gerne vil belønne.


Indsend rettelser for denne side