Port Charlotte
System: Systemløst
Deltagere: 1 GM, 5 spillere
Af
✏️ | Brian Rasmussen |
🎨 | Tommy Jensen |
Download
Scenariet [dansk] | (18,1 MB) | |
Spilpersoner [dansk] | (0,6 MB) |
Foromtale
Følger man vejen fra Bridgend langs Loch Indaal, kommer man til den lille by Port Charlotte, der engang var kendt som den smukkeste på Islay. I dag er den blot en skygge af sig selv. Gaderne er tomme og mange af huse er forladte, så de fleste rejsende gør end ikke holdt i byen men fortsætter direkte til Portnahaven.
Port Charlotte blev grundlagt i 1828 af Walter Campbell, The Laird of Islay og opkaldt efter hans moder, hvilket efter sigende tog brodden af den ulmende konflikt i familien. Formålet med byen var at huse arbejderne på det lokale destilleri Lochindaal.
Efter hundrede års drift lukkede destilleriet uden varsel i 1929. Der er ingen officiel forklaring på den overraskende lukning og efterfølgende folkeflugt fra byen. Det lokale Islay-museum giver børskrakket på Wall Street skylden, men udspørger man de lokale på øen, får man ofte en anden historie. De mest makabre fortællinger involverer djævletilbedelse og et lokalt opgør, der endte i et blodbad.
Port Charlotte er en sælsom historie for fem spillere, om hvad der virkelig skete i den lille skotske by. Scenariet henvender sig til spillere, der sætter mere pris på engageret rollespil end på investigation.
Spillet på
Fastaval (2005) | |
♻ | Orf (2005) |
♻ | Viking-Con 24 (2005) |
♻ | Vintersol (2008) |
Priser
Fastaval (2005)
Nomineret, Bedste Formidling
Nomineret, Bedste Spillermateriale
Links
Indsend rettelser for denne side