Über Alexandria
Hilf uns: Aufgabenliste
Korrektionen einschicken

Nach Spielen suchen
Markierungen
Alexandria in Zahlen

Locations
Kalender
Blog-Feeds
Preise
Das Jost-Spiel

Uns kontaktieren
Privatsphärepolitik
Einloggen:
Language icon Sprache wählen:

dadeennbsv

Port Charlotte

Vorderseite für Port Charlotte

System: Systemløst
Teilnehmer: 1 Spielleiter, 5 Spieler

Von

✏️Brian Rasmussen
🎨Tommy Jensen

Herunterladen

PDF Szenario [Dänisch] (18,1 MB)
PDF Rollen [Dänisch] (0,6 MB)

Beschreibung

Følger man vejen fra Bridgend langs Loch Indaal, kommer man til den lille by Port Charlotte, der engang var kendt som den smukkeste på Islay. I dag er den blot en skygge af sig selv. Gaderne er tomme og mange af huse er forladte, så de fleste rejsende gør end ikke holdt i byen men fortsætter direkte til Portnahaven.

Port Charlotte blev grundlagt i 1828 af Walter Campbell, The Laird of Islay og opkaldt efter hans moder, hvilket efter sigende tog brodden af den ulmende konflikt i familien. Formålet med byen var at huse arbejderne på det lokale destilleri Lochindaal.

Efter hundrede års drift lukkede destilleriet uden varsel i 1929. Der er ingen officiel forklaring på den overraskende lukning og efterfølgende folkeflugt fra byen. Det lokale Islay-museum giver børskrakket på Wall Street skylden, men udspørger man de lokale på øen, får man ofte en anden historie. De mest makabre fortællinger involverer djævletilbedelse og et lokalt opgør, der endte i et blodbad.

Port Charlotte er en sælsom historie for fem spillere, om hvad der virkelig skete i den lille skotske by. Scenariet henvender sig til spillere, der sætter mere pris på engageret rollespil end på investigation.

Hier gespielt worden

Fastaval (2005)
Orf (2005)
Viking-Con 24 (2005)
Vintersol (2008)

Preise

Fastaval (2005)

Nominiert, Bedste Formidling
Konceptet er gennemtænkt helt ned til sprog, illustrationer og valg af skrifttype. Stemningen af Skotland og whisky flyder ubesværet og medrivende fra forfatter til spillere.
Nominiert, Bedste Spillermateriale
Den klassiske rammefortælling er skrevet ind i spilpersonerne på en utraditionel måde, der nuancerer konflikterne og trækker dem helt frem i lyset. Gennemarbejdet, overbevisende og stilsikkert.

Links



Korrektionen für diese Seite einschicken