Om Alexandria
Hjälp oss: Att-göra
Skicka in rättelser

Sök efter spel
Etiketter
Alexandria i siffror

Platser
Kalender
Bloggflöden
Priser
Jost-spelet

Kontakta oss
Integritetspolicy
Logga in:
Language icon Välj språk:

dadeennbsv

Kludeegen

System: Storyteller System World of Darkness

Av

✏️Thomas Kruse

Beskrivning

I Leestrup skov på det sydlige sjælland står et sælsomt, gammelt træ. De lokale kalder det blot kludeegen, og besøgende kan da også stadig se adskillige tøjstykker, der hænger på det gamle træ. I bunden af træet er der et hul gennem stammen, og engang mente man, at man kunne blive helbredt for alskens lidelser, hvis man kravlede nøgen gennem hullet ved fuldmåne og efterfølgende hængte et stykke tøj på træet.

Engang var der mange af disse hellige eller overnaurlige træer i Danmark, men nu er de fleste glemte, døde eller døende. Når folk i dag hænger tøj på kludeegen er det ikke fordi, de tror på, at de kan blive helbredt. Hvis man er syg tager man til lægen. Ikke til kludeegen.

Gennem tiderne er viden blevet til tro. Tro er blevet til overtro, og overtro er bare blevet til nostalgisk sludder.

Der er dog stadig enkelte, der ved, at virkeligheden forholder sig helt anderledes.
Nogle få der ved, at de mytiske væsener fra den såkaldte overtro er virkelige. De ved det, for de ser de væsener, hver gang de ser i et spejl.

Men kan noget eksistere, når alle ved, at det ikke gør?
Er det derfor de magiske egetræer er døende?
Hvorfor bader nøkken ikke længere i åen?
Hvorfor danser de underjordiske ikke længere i engen?
Findes det overnaturlige overhovedet mere?

I dette scenarie tager spillerne rollerne som de sidste varulve i Danmark. Det vil sige, at de betragter sig da som varulve, selvom det efterhånden er mange år siden, at de har kunnet mærke ulven i dem.

Med udgangspunkt fra Kludeegen i Leestrup skov vil disse levende rester af gammel overtro finde ud af, om det magiske overhovedet eksisterer mere, og hvad man eventuelt kan stille op overfor en verden der ved, at man ikke eksisterer.

Spelat på

DrageCon 21 (2015)


Skicka in rättelser om den här sidan