Alexandria

Om Alexandria
Skicka in rättelser
Kontakta oss

Sök efter spel
Etiketter
Alexandria i siffror

Kalender
Jost-spelet
Bloggflöden

Priser

In English

Integritetspolicy
Logga in:
Välj språk:

dadeennbsv

2092

Av

✏️Flemming R. P. Rasch

Ladda ned

PDF Scenariet (0,1 MB)

Beskrivning

Det er 600 år siden Columbus opdagede Amerika. Nu står menneskeheden foran sin næste store udforskning. Et rumskib med hundreder af specielt udvalgte mennesker har gennem mange år rejst mod den hidtil mest jordlignende planet, der er opdaget. Omsider er det tid for skibets computere at vække kolonisterne, der har været holdt kunstigt i dvale for at bremse ældningsprocessen. Forude venter en række spændende opdagelser, og ikke mindst udfordringen i at skulle opbygge et helt nyt samfund.

Spillerne er nogle af disse udvalgte kolonister, som får en meget vigtig rolle, da nogle ting går galt. Der vil blive gjort en del ud af at få historien til at minde mere om "rigtig" science fiction, end det normalt ses i rollespil. Siden det nu er et rollespil og ikke en murstensroman, vil jeg også love, at der bliver mulighed for at gøre de ting, som vi rollespillere godt kan lide at gøre i et rollespil. Systemet bliver noget delvist hjemmelavet, som først og fremmest udmærker sig ved at være simpelt.

Spelat på

Viking-Con 17 (1998)


Skicka in rättelser om den här sidan