Alexandria

Om Alexandria
Skicka in rättelser
Kontakta oss

Sök efter spel
Etiketter
Alexandria i siffror

Kalender
Jost-spelet
Bloggflöden

Priser

In English

Integritetspolicy
Logga in:
Välj språk:

dadeennbsv

Eftermælet

(aka: The Legacy)

Genre: Novellescenarie
Deltagare: 1 SL, 3-4 spelare

Av

✏️Michael Sonne-Jørgensen

Beskrivning

Klokken 19.00 her til aften fandt politiet liget af en 21årig ung mand i hans lejlighed. Politiet har endnu ikke frigivet nogle information om hvad der var skyld i hans død, men fra hvad vi har kunnet stykke sammen, så har den unge mand angiveligt begået selvmord.
/Lisa Marsh kanal 7 News.


Konceptet:
Fortællingen om Michael bliver fortalt af spillerne igennem rollerne som de efterladte efter hans selvmord, hvor de igennem deres minder og følelser om ham danner et billede af ham.

Eftermælet spilles i en meta-sindstilstand, hvor forestillingen om, at de efterladte til den afdøde fik muligheden for tale med ham i 5 minutter, en sidste chance for at fortælle ham alle de ting de aldrig fik sagt, da han var i live.

Spillerne har ingen faste karakterer, men skal selv skabe deres karakterer/roller igennem fortællingerne med hjælp fra spilmekanikkens relations stikord – forældre, søskende, elsker, ven og bekendt.
Fortællingen om Michael baseres på fortællingerne fortalt af de folk som kendte ham, deres følelser omkrig hans selvmord og deres forhold til ham; og alle de ting der følger med et hvilken som helst forhold. Alle fortællingerne skaber tilsammen Michaels eftermæle, i hjertet og i tankerne hos de folk som han kendte og i spillernes tanker.


Oplevelsen:
Spillene vil opleve en tur i en følelsesmæssig rutsjebane, hvor de bliver presset til at projekterer en bred vifte af følelser igennem deres fortællinger samtidig med at skulle illustrerer deres forhold til den afdøde.
Eftermælet er en udfordrende rollespils oplevelse, hvor spillerne bliver nød til at yde deres bedste for at virkeliggøre scenariets koncept.

Spillerne får en enestående oplevelse fordi hver fortælling der bliver fortalt har et unikt startpunkt som er sikret igennem spilmekanikken og som garanterer et uendelige hav mulige fortællinger , hvor kun spillernes fantasi sætter grænserne for fortællingen om Michael.

Spelat på

Fastaval (2012)

Trivia



Skicka in rättelser om den här sidan