Alexandria

Hjälp oss: Att-göra
Skicka in rättelser

Sök efter spel
Etiketter
Alexandria i siffror

Kalender
Bloggflöden
Priser
Jost-spelet

Kontakta oss
Integritetspolicy
Logga in:
Välj språk:

dadeennbsv

Magien der blev væk

System: GURPS (næsten)

Av

✏️Tina Manstrup Kruse

Beskrivning

"I skal klare denne opgave, ellers bliver i degraderet, smidt ud, brændt på bålet, halshugget, ihvertfald et eller andet frygteligt!" The Archchancellor er i en tilstand af panik, og han traver frem og tilbage over gulvet, mens han taler. "Hvis i ikke finder magien, inden den falder i hænderne på en eller anden tilfældig druide, eller det der er værre, er det slut! Alt er slut, vi vil aldrig mere kunne vise os nogen steder." Han sætter sig ned på sin stol og stirrer meget længe og meget bekymret på jer.

"Vi kan desværre ikke sende nogle mere kvalificerede folk, det ville vække mistanke, så uheldigvis er i vores eneste bud på en løsning. Jeg ville ønske, jeg kunne komme op med noget bedre, men vi må nøjes med jer". Efterhånden er det jer, der er i panik.

I er elever på Unseen University, netop startet. I har fået til opgave at finde den løsslupne magi, der er sluppet løs. En stor troldmand havde tilranet sig al magien på Disken, og da han nu er død, ligger magien og flyder et eller andet sted. I skal finde den og bringe den sikkert tilbage til universitetet. Problemet er bare, at i lige er begyndt på jeres uddannelse. I aner intet om magi og dens væsen, og i ved ikke, hvor i skal begynde. The Archchancellor er en utålmodig mand, og det vil nok ikke være en god ide at sige ham imod. Han har tidligere forvandlet vanskelige studerende til noget unaturligt, og der skal ikke meget til, for at han syntes man er vanskelig!

Scenariet foregår på Disc World, stedet hvor alt der har One in a Million chance of happening is bound to happen! Det er skørt, sjovt, forunderligt, overnaturligt, mystisk, mærkeligt og langt ude og skal ikke tages alt for seriøst.

Spelat på

DrageCon 4 (2006)


Skicka in rättelser om den här sidan