Om Alexandria
Hjälp oss: Att-göra
Skicka in rättelser

Sök efter spel
Etiketter
Alexandria i siffror

Platser
Kalender
Bloggflöden
Priser
Jost-spelet

Kontakta oss
Integritetspolicy
Logga in:
Language icon Välj språk:

dadeennbsv

Ikke se, høre, eller tale

System: Legend of the Five Rings
Genre: Fantasy

Av

✏️Erik Christensen

Beskrivning

De havde små diskuteret, pralet, gejlet hinanden op hele vejen fra den sidste by, de var nu på vej til slottet Machukaro på grænsen til Trane land, der skulle de danne den nye front og tage det land tilbage som Tranerne havde taget til sig igennem vinters mange hoffer og politiske manøvre.

Men nu var det forår alt dette lå lidt længer ude i fremtiden for de fire de unge krigere fra Løve klanen, her nu var det en lille forpost som lå i starten af en kløft som var mellem to bjerge og var vejen for deres mål.

De var nu redet så tæt på at de kunne se at oppe på bakken før kløften som forposten lå på var det Tranes flag der blafret.

Spillet forgår i Rogugan som er en fantasy verden der bygger over vores verdens Japan, fra den tid hvor de frygtløse samuraier levede. Og vil bruge letter udgave af Legend og Five Rings systemet.

Scenariet består af lidt 10 % Intrige, 10 % alm. vold og 70 % samtale for at kunne løse den gåde som er i denne historie.

Man skal som spiller kunne sætte sig ind i en tanke gang om at Ære og Værdighed er to meget vigtig magt faktor i denne verden og at samuraier ikke direkte sætter sig over en som har en højere rang end en selv.

Der ligges ikke så stor vægt på Bushidoen som der er i det normale rollespil men der ligges dog op til at der er meget stor respekt for guder og forfædre.

Spelat på

Viking-Con 23 (2004)


Skicka in rättelser om den här sidan