Über Alexandria
Hilf uns: Aufgabenliste
Korrektionen einschicken

Nach Spielen suchen
Markierungen
Alexandria in Zahlen

Locations
Kalender
Blog-Feeds
Preise
Das Jost-Spiel

Uns kontaktieren
Privatsphärepolitik
Einloggen:
Language icon Sprache wählen:

dadeennbsv

Byen og bæstet

Vorderseite für Byen og bæstet

(Alias: The City and the Beast, Byen og beistet)

System: Systemløst
Genre: Drama, Fantasy
Teilnehmer: 1 Spielleiter, 4 Spieler

Von

✏️Mikkel Bækgaard

ARCON 38: Multivertshuset (2022), Hartvig Nissen vgs på Helsfyr, Norwegen

OrgaOdd Helge Gravalid

Herunterladen

PDF Szenario + Rollen [Dänisch] (23 MB)
PDF Rollen [Englisch] (7,3 MB)

Beschreibung

En by i bæstets vold. Hensunket i angst, armod og nostalgiske minder om det, der var engang. Minder om rigdom, kobberminer og funklende tage. En hverdag holdt sammen af fyrstens stålsatte vilje om at beskytte alle mod uhyrets flammer. En vilje, der koster tårer, skrig og råb om uretfærdighed. En vilje, der må se ud over den enkeltes sorg. En fyrste, der må gøre det nødvendige, selvom det gør ondt.

Byen og Bæstet er et komplekst scenarie om byen Mêsti Mêdena på kanten af bjergene. En by, der engang var rig på kobber og fuld af liv, men er sat i stå af frygten for det ildsprudende bæst Šchlubemeer, der bor i de nu afsvedne bjerge.

Gennem både fastlagte kapitler og frie fortællinger dykker scenariet ned i frygtens verden. Spillerne spiller en række forskellige roller fra byen – før, under og efter en flok rædselsslagne borgere inspireret af selvbestaltet helt drager ud for at befri byen for bæstets skygge. For hvad sker der med frygten, når bæstet er væk? Forsvinder den som morgendug efter solopgang, eller bliver den hængende som en kvælende tåge til mørket atter falder på?

Forvent en intens og brutal oplevelse, der handler om mere og andet end et bæst i et bjerg. Forvent gråtoner, tragedie og måske en anelse håb for forårets komme. Forvent hverken helte eller skurke.

This is a complex scenario about a city seized by a furious beast. A city once rich but now stalled by fear of the fire breathing beast living somewhere out in the scorched mountains nearby.

For ten years the city of Mêsti Mêdena has been threatened by Šchlubemeer the beast. Fear and poverty is all that’s left after years of siege. Memories of wealth, rich cupper mines and beautiful cupper roofs haunts the citizens. And now – after ten years of isolation – the city is only held together by the steely determination of the city’s leading prince to protect the city from the flames of the beast. A determination which leads to tears, screams and cries for justice when the he has to do what’s necessary to calm down the beast.

The City and the Beast investigates the world of fear in both well established scenes and free improvisations. The players act out different characters from the city in the time before, during and after a group of horrified citizens goes out into the mountains to free the city from it’s opressor. But what happens when the beast is gone? Does fear disappear as morning dew in the setting sun? Or does it stick to the city as a suffocating fog until another night falls?

As a player you can look forward to an intense and brutal experiences which is about more than just a beast in a mountain. You can expect shades of grey, tragedy and maybe even a slightly hope for spring. Expect neither heroes nor bad guys.

En by i bæstets vold. Hensunket i angst, armod og nostalgiske minder om det, der var engang. Minder om rigdom, kobberminer og funklende tage. En hverdag holdt sammen af fyrstens stålsatte vilje om at beskytte alle mod uhyrets flammer. En vilje, der koster tårer, skrig og råb om uretfærdighed. En vilje, der må se ud over den enkeltes sorg. En fyrste, der må gøre det nødvendige, selvom det gør ondt.

Byen og Beistet er et friformscenarie om en en by og de som styrer der. Byen var en gang en rik by. Med yrende handelsliv og gode inntekter fra bopperminene. En by som engang var full av liv og energi. Men nå lever innbyggerne i frykt. De frykter beistet, en drage som kom fra de store fjellene over byen og brakte død og ulykke.

Gjennom både fastlagte kapitler og fortellinger dukker scenarioet ned i fryktens verden. Spillerne spiller en rekke forskjellige roller fra byen - før, under og etter at en gjeng med redde borgere har blitt inspirert av en helt til å dra ut å befri byen fra beistets skygge Hva skjer med frykten når beistet er borte? Forsvinner den som morgendugg etter soloppgang eller blir den hengende som en kvelende tåke til mørket igjen kommer ?

Forvent en intens og brutal opplevelse. Det handler om mer enn drager og helter. Forvent gråsoner, tragedier og kanskje et glimt av håp før vinteren kommer.

Hier gespielt worden

Fastaval (2016)
ARCON 38: Multivertshuset (2022)

Preise

Fastaval (2016)

Nominiert, Bedste Fortælling
Byen Mêsti Mêdenas irrede kobbertage er en stemningsfuld og åben kulisse for både politisk rænkespil og dyster fantasy i en fortælling, der handler lige så meget om det eviggyldige dilemma mellem frihed og sikkerhed som det handler om et ildsprudlende bæst.


Korrektionen für diese Seite einschicken