Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Antasia

Deltagere: 2-4 spillere

Af

DesignerOtto Plantener Jensen

Foromtale

Myrernes dronning er gammel, hendes tid er snart forbi. De bedste arbejdermyrer bliver derfor sendt ud i skoven for at samle Dronningdug – den særlige honningdug, der lader en ny dronning blive klækket. Men de er ikke alene …

I “Antasia” rejser skovbunden sig fra bordet og bliver en tredimensionel labyrint, som I skal finde igennem i jagten på honningdug. Du styrer din myres bevægelser med kort, som vælges fra et fælles udvalg i løbet af spillet. Der er flere baner, med forskellige udfordringer og befolket med forskelligt kryb, der kan være en hjælp eller en trussel.

Spillet er altså en blanding af deckbuilding/card drafting og bevægelse på et bræt, der som et ekstra krydderi kræver, at du folder hjernen rundt om hjørnerne. Kompleksiteten er i udgangspunktet lav, og hver bane kan spilles på 15-30 minutter afhængig af antal spillere. Så der er tid til at spille en omgang mere og skrue sværhedsgraden op.

Minimum deltagerantal: 2
Maksimum deltagerantal: 4
Varighed: 25-40 min
Min alder: 8

Spillet på

Fastaval - Otto i Eventyrland (2018)
Fastaval - Føniks' genopstandelse (2022)

Priser

Fastaval - Otto i Eventyrland (2018)

Vinder, Bedste Innovation
I Antasia er alle spillerne små myrer, der skal ud og samle dugdråber hjem til kolonien og desuden undgå at blive bidt af de væmmelige biller, som er ude efter myrerne. Dette gøres ved at spille kort i bedste børnevenlige deck building-stil og ved at bevæge sig rundt på en 3D-bane sat op af klodser. Vent, en 3D-bane siger I? Hvordan kan det lade sig gøre? Alle komponenterne er magnetiske, og man kan derfor med sin lille myre også kravle på
undersiden af klodserne, hvilket giver spillet et rumligt twist.

Antasia nomineres for sin brug af magnetiske insekter på en tredimensionel spilleplade, og for at invitere børn til at udvikle deres rumlige sans på en kreativ og morsom måde.
--
In Antasia you play little ants who venture out into the world in order to collect dew droplets to bring home to the colony. At the same time you must avoid getting bitten by beetles. This is done with an easy-to-learn deck building mechanic and by moving around on a three dimensional game board made out of blocks. Wait, a three dimensional game board you say? How is that possible? All the components are magnetic and you can therefore move your little ant around on the walls of the game board or even up-side down, which also gives the game a spatial twist.

Antasia is nominated for its use of magnetic insects on a three dimensional game board and for inviting children to develop their spatial perception in a creative and fun way.


Indsend rettelser for denne side