Løgstør
System: Systemløst
Genre: Drama, Efterforskning
Deltagere: 1 GM, 4 spillere
Af
✏️ | Mikkel Bækgaard |
🎨 | Peter Martin Jørgensen |
Download
Scenariet [dansk] | (22 MB) |
Foromtale
Man finder to lig i et kalkbrud uden for Løgstør. Efterforskningens udgangspunkt er fodspor, dækaftryk og et udbrændt kanonslag. De afdøde viser sig at være et ungt kærestepar, der lige er flyttet sammen, tre huse fra den unge mands forældre.
Det er mandag den tredje januar og første arbejdsdag efter nytåret. Der er gråt og koldt, og i Løgstør har man stadig tømmermænd, da politiet begynder at trevle byen op og søger efter drabsmanden. Hvad skete der? Hvem har gjort det? Og hvorfor?
Men Løgstør har hemmeligheder bag den tavse havnekulisse. Fra kalkbruddet over diskotek Pakhuset til de små stuer og den nordjyske accent. Fra Grønne Look til speed og byens narkomiljø. Fra provinsromantik til slagsmål, jalousi og vold.
Løgstør giver ingen svar, men lader spillerne spille både efterforskere, vidner, mistænkte og andre lokale i Løgstør, der bliver involveret i drabet. Scenariet leverer rammerne til en gang krimirollespil, men det er op til spillerne og spillederen i fællesskab at fylde hullerne ud, finde sporene og give deres bud på, hvem der er morderen. Med andre ord er Løgstør ikke traditionel investigation, men et scenarie med både fokus på efterforskning, drama og opfindsomhed fra spillerne side.
Spillertyper: Rollespillere med sans for dyster krimi, improvisation, realisme og efterforskning
Spillet på
Fastaval (2008) |
Priser
Fastaval (2008)
Vinder, Bedste Formidling
Vinder, Juryens Specialpris
Nomineret, Bedste Scenarie
Nomineret, Bedste Roller
Nomineret, Bedste Virkemidler
Indsend rettelser for denne side