Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

I sindets dyb III

System: Systemløst
Genre: Efterforskning, Gyser

Af

✏️Lasse Mark Pedersen

Foromtale

"Det var en af de sager som ville havne i det støvede arkiv oppe på loftet af kontoret. Det var ellers ikke mange af den slags sager jeg havde haft siden jeg startede som sherif i Allone.

Jeg havde netop valgt dette her job på trods af nedgang i løn, og uden mulighed for at komme videre i karrieren, af den ene grund at her var fredeligt og rart.

Familien havde brug for fred, og jeg kunne ikke klare tanken om, at min lille datter skulle vokse op i en stor og beskidt by som San Francisco.

Jeg havde taget beslutningen kort tid efter jeg blev skudt ned ved at røveri. Jeg havde ikke engang været på arbejde, men stod som en ganske almindelige mand i køen og skulle købe noget mælk med hjem.

Allone er sådan en fredelig lille bjergby, kriminaliteten er næsten lig nul, og begrænser sig til et par fulde folk i weekenden, og de unges ræs på landevejene uden for byen. Så da den tidligere sherif døde for snart 3 måneder siden søgte jeg stillingen, og jeg fortrød ikke.

Denne her sag kunne jeg ikke komme videre med, intet passede sammen ligemeget hvordan jeg kiggede på den, eller hvilke teorier jeg overvejde. Måske var jeg ude af træning.

Pludselig slog det mig... hvad nu hvis......"

I sindets dyb III, er en psykologisk thriller/gyser, med en stor del detektivarbejde iblandet.

Scenariet omhandler fem FBI agenter som tager ud til en søvning bjergby da deres gode ven, og tidligere instruktør på politiskolen, bliver fundet død. Officielt pga. selvmord.

Dette tror hans kone ikke på, og beder spillerne om hjælp.

Scenariet er systemløst, og køres så vidt muligt uden terninger.

Der lægges vægt på ROLLESPIL, og ikke regel-/terninge-spil.

Spillet på

Viking-Con 19 (2000)


Indsend rettelser for denne side