Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Dumah

Forside til Dumah

System: Storyteller System
Genre: Action, Thriller
Deltagere: 1 GM, 6 spillere

Af

✏️Thomas Munkholt

Download

Zip Scenariet [dansk] (3,9 MB)

Foromtale

Dumah: "Engel for dødens stilhed og den øverste af dæmonfyrsterne i Gehenna"
(Zohar, kabbalaens grundskrift).

På kanten af Verden, i det nordlige Perus Andesbjerge, ligger en lille, driftig sølvmine bygget af et franskbaseret multinationalt selskab. Selve bjergets hvide tinde rækker langt ind i himlen, medens de menneskeskabte gange i dets indre synes at stræbe mod et brændende inferno i Jordens kerne.

Blot en snes professionelle arbejdere er ansat her, derudover et varierende, men noget større antal lokale (efter frihandels-aftalen i 2006 er kravene om brug af lokal arbejdskraft skærpet, hvis en international kooperation ønsker særstatus i forhold til værtsnationens retssystem). De franske arbejderes primære funktion er varetagelse og vedligeholdelse af de automatiserede processer og kontrol af den ufaglærte hjælp. Peruvianerne bor udenfor selve den autonome mines grænse.

Sikkerhedssystemer advarer mod sammenstyrtninger, eksplosioner, tyveri, brand, luftændringer, hasarderet terræn, vejrændringer, frie gasser og små skilte mod rygningens farer. Der er ingen særlige foranstaltninger mod problemer, der hverken er af maskinel, naturmæssig eller menneskelig art.

Men på den anden side - intet kunne have forberedt folkene ved Argentelle-minen på, hvad de ville finde på bjerget, mellem himlen og Interno.

Et scenarie bygget på stemning og horror og action-effekter fra filmens velkendte og velfungerende verden.

Spillet på

Spiltræf X (1994)
Vintersol (2011)


Indsend rettelser for denne side