The Cargo
System: ALIEN: The Roleplaying Game
Genre: Gyser, Sci-Fi
Deltagere: 4-6 spillere
Af
✏️ | Anders Bach Pedersen |
Foromtale
Året er 2181. I er besætningen ombord USCSS Chalenko – et skib af CORVUS G-klassen beregnet til Deep Space Salvage. Skibets computer, en MU/TH/ER 6000 AI er en lidt ældre model – men alt er for gammelt herude i den yderste del af det udforskede univers. Jeres shuttle, jeres bjergningskran, jeres kryopods, jeres reaktor, jeres EEV (Emergency Escape Vehicle) – ja, selv skibet i sig selv.
I er undervejs fra Anchorpoint Station i Gliese 2066-systemet for at hjælpe kolonisterne på planeten Thedus i Epsilon Reticuli-systemet.
En mission givet til jer af jeres arbejdsgiver, firmaet Weyland-Yutani. En af Thedus’ tre seperate koloner melder at have opdaget mystiske og oldgamle kontruktioner på en hidtil uudforsket del af planeten. Weyland-Yutani forventer, at der er gode penge i de artefakter, som der formegentlig vil være til stede i de gamle kontruktioner – og I er garanteret hver jeres shares i fundet!
I vågner trætte og dehydreret fra jeres kryosøvn efter, hvad der skulle være 140 dages rejse. Selv den middelmodige ædelse ombord er kærkommen på dette tidspunkt, og indtagelse af væske er en stærk nødendighed. I opdager dog hurtigt, at noget ikke stemmer…
Spillet på
Chopcon (2022) |
Indsend rettelser for denne side