Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Ian Schreiber

Spil

Designer Prism Break Fastaval - Otto in Space (2020)
Designer Prøven Fastaval - Solarpunk (2021)

Anerkendelser

Fastaval - Otto in Space (2020)

Prism Break: Vinder, Bedste Innovation
Prism Break er et real-time Cyberpunk hacker-samarbejdsspil for 4 spillere, hvor hver spiller kun kan se en begrænset del af spillets informationer. Målet er at bygge en labyrint af gange, som skaber en rute til alle hjørner af spillepladen, før der er gået 15 minutter. Udfordringen er at hvert felt kan indeholde vægge, fælder og andre udfordringer (nogle hjælpsomme og andre farlige). Spillerne skal overveje nøje hvordan de placerer felterne, så de undgår at spærre sig selv inde.
Prism Break nomineres for den grundlæggende præmis, hvor farvede briller skaber både 80’er æstetik og er spillets grundlæggende element, der styrer, hvilke informationer hver spiller kan se på brikkerne.

Prism Break is a real time Cyperpunk hacker coop game for 4 players where each player can only see part of the game information. The goal is to build a labyrinth of hallways which creates a route to the four corners of the board before 15 minutes has passed. The challenge is that each tile can have walls, traps and other challenges (some helpful, some dangerous) on them. The players need to consider carefully how the tiles are placed so they avoid trapping themselves.
Prism Break is nominated for the main premise of the game, where colored glasses create both a strong 80’s aesthetics and is the main element that controls which information is available to the players.


Indsend rettelser for denne side