Alexandria

Über Alexandria
Hilf uns: Aufgabenliste
Korrektionen einschicken

Nach Spielen suchen
Markierungen
Alexandria in Zahlen

Kalender
Blog-Feeds
Preise
Das Jost-Spiel

Uns kontaktieren
Privatsphärepolitik
Einloggen:
Language icon Sprache wählen:

dadeennbsv

Dune: The Delta Pavonius Incident

System: LARP
Genre: Intrige, Sci-Fi
Teilnehmer: 3 Spielleiter, 25 Spieler

Von

✏️Kristian Bach Petersen
✏️Troels Vastrup

Beschreibung

- The Delta Pavonius Incident, v2

Det enorme skrog af plaststål blev langsomt vredet op af de løbske kræfter i dets indre. Det store skelet var i flammer og stod som en forfærdende kontrast til den mørke intethed bagved. Katastrofen var indtruffet i en del af rummet, der ikke almindeligvis blev regnet som en del af det kendte. Herude var ting og folk, som kun Rumlauget kendte til, og så måske det tvetydige Tleilaxu-folk. Tleilax der, som det fortabte skibs destination, indirekte var årsag til det hele. Desværre nåede rumlineren sin endestation først...

En flok små redningskapsler søger væk fra det døende kæmpeskib, prikker i intetheden ubetydelige. Og dog. Deres indhold var usædvanligt, og det at de siden måtte mødes på den nærtliggende asteroide, gav interessante forviklinger, forstyrrelser i tid og rum. Mulighed for småting, mulighed for at ændre magtfordelingen i denne del af galaksen!

Med ét slyngedes helvedesild til alle sider fra rumlineren! Chokbølgen bevægede sig til alle sider og Tomte den lille flåde af kapsler. Effekten var som en flok småbåde, der pludselig rammes af en ekstra stor bølge i brændingen; kastet hid og did. De fleste klarede sig igennem med de automatiske sikkerhedssystemer, men enkelte gik under, andre blev alvorligt skadet.

Resterne søgte enkeltvist hen mod det eneste tegn på civilisation i området - et mystisk kompleks, halvvejs gemt i en af asteroidens dybe slugter. Her nåede kun lidt af lyset fra den fjerne sol frem, og alt gemte sig i skygger .

Metalliske lyde dundrede gennem ode korridorer, ældgammelt maskineri vågnede atter til live, komplekset blev igen sat under tryk, luft hvislede gen nem støvede ventilationsskakter og i doknings afdelingen lyste 8 lys pludseligt op der var atter gæster! Efter kort tid åbner først én, så endnu 4 sluser sig langsomt ...

Et ukendt sted, ukendte muligheder. Et sted hvor intet var som det virkede.

Det, der efterfølgende skete, blev senere kendt som "The Delta Pavonius Incident".

Scenariet foregår i Dune-verdenen kort før bind 4. Forhåndskendskab hertil er ikke nødvendigt, men letter betydeligt det at skulle sætte sig ind i ting, folk og personer. Det er ikke noget udpræget action scenarie, men er meget langt hen ad vejen drevet af karakterbeskrivelser og de indbyggede intriger, planer i planer, forræderi og det hæsblæsende diplomati. Vedlæg et ark eller to ved tilmeldingen. Her kan du skrive lidt om dig selv og rollespil. Fortæl os, hvilken persontype du egner dig bedst som. Er du den aktive debatant, skumler du i krogene, eller er du bare den fødte leder? Jo bedre feedback vi får, jo bedre kan rolleme uddeles - og jo bedre bliver DIN oplevelse! Vedlæg også gerne et billede (som du får retur).

En tidligere udgave har været spillet på Mystifisticon 97.

"Jeg gør og siger ting, jeg hverken mener eller bryder mig om - det kaldes diplomati."

Hier gespielt worden

Mystifisticon II (1998)
Fastaval - Atlantis (1999)


Korrektionen für diese Seite einschicken