Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Søgen for hævn

System: GURPS

Af

✏️Nicolai H. Wium

Foromtale

Den lille by, Bluerock, var ikke det bedste sted på Yrth at vokse op. Ikke hvis man ikke havde lyst til at blive minearbejder i de nye blyminer, og det havde vi ikke. Derfor beslutte vi os til at rejse ud og opleve verden - at tage ud på eventyr.

Vi fik da set verden, eller i hvert fald dens underside, men hvad gør man hvis det er de andre der bliver heltene? Hvis det er de andre der får prinsessen og det halve kongerige? En mulighed er at blive en af skurkene, men det kræver også visse færdigheder, som vi ikke havde.

Efter fem år måtte vi se sandheden i øjnene: Vi ville aldrig blive heltene, og hvis vi blev ved med at forsøge at leve af småforbrydelser ville vi dø af sult.

Der var kun een ting at gøre, vi måtte tage hjem til Bluerock. Derhjemme kunne vi måske få til et trist arbejde i blyminerne og et kedeligt liv blandt dem vi voksede op blandt. Det ville sikkert ikke blive hverken sjovt eller spændende, men det ville da holde os i live.

Vi tog fejl. Bluerock havde ændret sig. Den lille kedelige by var ikke nær så kedelig, som vi huskede den. Nu måtte vi kæmpe for at overleve i den lille soveby vi voksede op i.

Vi fandt eventyret det sidste sted vi havde forestillet os - derhjemme. Det var bare typisk, at det eneste vi tænkte på var hævn.

Spillet på

Con Dôme (1999)


Indsend rettelser for denne side