Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

(Reminds Me of) Childhood Mysteries

System: D&D 5th Edition
Genre: Fantasy
Deltagere: 1 GM, 4-6 spillere

Af

✏️Anders Bach Pedersen

Foromtale

I er blevet sendt til landsbyen Farrain for at undersøge en sag om forsvundne børn.
Rygtet lyder, at ALLE byens børn på mystisk vis var væk, en morgen for fire dage siden.
Forståeligt nok er byen i panik, forældre er ude af dem selv og den lokale lensherre – en nobel ved navn Kevon Colton – har bedt om hjælp fra regenten i Angloria.

I har rejst fra Angloria med skib op ad floden – en sejltur på små to dage.
I kan nu se Farrain i det fjerne. Det er jeres mission at undersøge og opklare mysteriet i Farrain – og forhåbentlig finde de forsvundne børn inden det er for sent.

Andet information:
Dette spil er for 4-6 spillere. Karakterne vil starte som level 3.
Scenariet vil formentlig til tider have en dyster tone på baggrund af temaet.
Der er dog naturligvis stadig plads til humor i spillet.

For fire dage siden i landsbyen Farrain, vågnede beboerne op til, at alle byens børn var forsvundet i løbet af natten. Forståeligt nok er byen i panik. Forældre er ude af dem selv. Ingen ved, hvad de skal stille op. Farrain er en lille landsby med en frivillig milits og et yderst sparsomt vagtværn, som ikke rigtig har muligheder for at komme til bunds i mysteriet på egen hånd. Derfor har den lokale lensherre – en nobel ved navn Kevon Colton – bedt om hjælp fra landets regent i Angloria.

Regenten har besluttet, at denne sag er af den absolut højeste prioritet og har af den grund tildelt sagen til Anglorias mest respekteret eventyrers guild: Det Gyldne Kompas. Jeres guild-leder har lovet at sende sine bedste folk til Farrain for at opklare sagen og finde børnene.

Det er her I kommer ind i billedet. Nej, ikke fordi I er de bedste, men fordi én af jer overhørte samtalen mellem de ledende medlemmer og gav informationen videre til andre. Hvorfor skulle I ikke have chancen for at bevise jeres værd? Trætte af at blive pålagt de opgaver, som ingen andre vil tage, beslutter I jer for, at dette er den perfekte mulighed for at stige i hierarkiet. Og få en væsentlig andel i den pæne belønning!

Slut med udrydning af rotter i kloakkerne. Aldrig igen skal I have latrinetjansen. Ikke mere skal I lede efter troldmandens kæle-ooze, kun for at blive vasket i slim. Fremover vil kun hæder, respekt og guld vente jer.

….

I har rejst fra Angloria med skib op ad floden – en sejltur på små to dage. I kan nu se Farrain i det fjerne. Forhåbentlig kan I finde de forsvundne børn, inden den officielle gruppe fra Det Gyldne Kompas ankommer. I forventer at have 1-2 døgns forspring.

Inden I tog afsted, lykkedes det jer også uofficielt at “låne” lidt ekstra udstyr fra guildens forsyninger – det vil med garanti blive tilgivet, når I opklarer mysteriet.

Spillet på

ChopCon (2018)
ChopCon (2019)
Chop Con (2023)


Indsend rettelser for denne side