Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Grevernes Fejde

System: Systemløst

Af

✏️Søren Kristian Pedersen

Foromtale

Shann vågnede ved at døren til kongens gemak blev åbnet. Hvor længe, han havde sovet, vidste han ikke.

Men han vidste, at han havde været så udmattet, at han var faldet i søvn til trods for det store uvejr, der rasede udenfor. »Vil han...«. Mere kunne han ikke spørge den aldrende hoflæge om, uden at komme til at tænke på, at kongen måske ikke længere ville være på denne jord. Hoflægen kiggede bedrøvet ned i jorden og svarede:»Han er svag - meget svag«.

Shann skyndte sig ind i værelset og så Kongen ligge udhungret og afkræftet i sengen, som han havde gjort de sidste par måneder. Faktisk startede tordenvejret den dag, kongen faldt om. Og kongen havde ingen arvinger. Kongens død ville kaste landet ud i en borgerkrig om magten imellem de 6 familier. Shann nåede næsten ikke at tænke tanken færdig, før et koldt gys gik igennem ham. Han vidste intuitivt, at nu var kongen død. En tronarving skulle vælges.

Et strategi/intrige-scenarie om 6 familier, der alle prøver at blive konge i Lethania gennem trusler, venlighed, korruption, rescourcer og vold.

Spillet på

Krikkit Con VII: User Input Required (2001)


Indsend rettelser for denne side