Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Dialogen

System: Fusion
Genre: Drama, Efterforskning
Deltagere: 1 GM, 6 spillere

Af

✏️Jost L. Hansen
🎨Anja Kristensen

Foromtale

Petersen løftede lagenet og kiggede på den døde kvindekrop. Han så væk i en fart. Han havde set meget som kriminalbetjent i drabsafdelingen, men dette var ikke noget han havde set før.

"Hrmm... Petersen!" lød en stemme bag ham. Han vendte sig om så Edvard stå i døråbningen, "De har fundet en nede på stationen, som ved noget."
"Ok," sagde Petersen, "Kald på de andre, så kører vi derned."

Resten af rejseholdet samlede sig om de to da de kom ud af huset.
Da de gik tilbage til bilerne hørte de en ugle tude i skovene bag dem?.

Dialogen er inspireret af DR's tv-serie Rejseholdet, kult tv-serien Twin Peaks og Quentin Tarantinos film uden at være nogen af delene.

Dialogen er et anderledes scenarie. Hvor vi før har set scenarier, hvor spillet mellem spilpersonerne eller plottet var i højsædet, ser vi nu et scenarie hvor samtalen mellem spilpersonerne er det gældende. Forstået på den måde at samtaler om alt og ingenting, der absolut intet har med den omkringliggende virkelighed at gøre, er det scenariet går ud på. Kort sagt: et Quentin Tarantino inspiret scenarie.

Så hvis du ikke er typen, der helst vil sige mere end de andre, så hold dig væk, for du vil kede røven ud af bukserne.

Spillet på

Fastaval (2000)
Fastaval 2001 nats eventyr (2001)
ConFusion (2002)
Orf (2006)


Indsend rettelser for denne side