Alexandria

Om Alexandria
Indsend rettelser
Kontakt os

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Kalender
Jost-spillet
Blog-feeds

Priser

In English
Log ind:
Vælg sprog:

daennbsv

Mageslinger - Vizeross' hævn

Genre: Fantasy
Deltagere: 1 GM, 5 spillere

Af

✏️Bjørn-Morten Vang Gundersen

Foromtale

I en verden ødelagt af teknologi, århundreder efter Splittelsen, hvor mennesket har modtaget sit totem, og med det kan udføre utrolige ting, er der kun en regel: Overlev.

Livet er for altid forandret efter Splittelsen indtraf. Ingen ved med sikkerhed hvad der udløste denne hændelse, men årene efter var det som om uvejret altid lurede. Spændingen kunne mærkes i luften og lugtes i vandet, føles i jorden og ses i ilden. Pludselig en dag var spændingen væk, og ethvert overlevende menneske var vågnet op med et totem i deres hånd. En genstand med symboler, og med en uvirkelig kulde og varme på samme tid. Folk var skræmte, nogle forbandede deres totem, kastede det fra sig, men lidt efter lidt øjnede mennesket potentialet i denne hændelse. Nogle kunne manipulere elementerne, andre... Noget andet.

Århundreder er gået, og verden har indordnet sig under totemernes kræfter. Folk lever med det overnaturlige, og professioner er opstået. De mest frygtede, og ærede bliver kaldt 'Mageslingers', som kun lever for æren og eventyret. De duellerer for at finde den mægtigste, blandt hinanden. Men andre bruger deres kræfter til ondskab og magt. En af dem er Vizeross. En mægtig mageslinger med kun et mål for øje, at udrydde alle, der ikke er ham værdig.

De som følger ham kalder ham 'Skyggeguden': dem imod ham kalder ham sindssyg og farlig.
- - - - -
Eventyret I vil blive kastet ud i, vil byde på en centreret del af 'Mageslinger'-universet. Det er et univers, som jeg selv begyndte at skabe tilbage i 2012. Jeg har aldrig haft muligheden til at afprøve karakterer og stemningen i det, så hvis du ønsker at udfordre, udforske og være med til at definere et univers, så er dette scenariet for dig.

Der vil være 4 eller 5 roller og professionerne lyder:

Karakter #1: Med Elementerne som energifokus vil du kunne manipulere den fysiske, og synlige verden. Elementerne er i din magt!

Karakter #2: Med Frakturen som energifokus vil du kunne bruge dens energi til at vandre mellem verdenerne og tilkalde grusomme, men også hjælpsomme, væsner. Tilkald aldrig stærke væsner som du ikke kan besejre!

Karakter #3: Med Dybet som energifokus vil du kunne trække på en urkraft, der er ældre end tiden selv. Denne kraft skabte verden, og med den, kan du også ødelægge den. Brug den med ansvar og forståelse!

Karakter #4: Med Malstrømmen som energifokus vil du kunne trække på kræfter, som endnu ikke helt kan forstås. Mærkelige ting sker, når en Malstrømskaster udforsker sine evner. Nogle forsvinder - andre... Ændres. Pas på!

Karakter #5: Med Årstiderne som energifokus kommer det helt an på årstiden hvilke evner du bruger. Nogle af de stærkeste Høstere (titel for årstidskastere) kan ændre årstiden i et område, for aldrig at være bundet til jordens naturlige rytme. Et enormt ansvar hviler på Høsteres skuldre - Man vil helst ikke være skyld i klodens næste istid!

Spillet på

ESFROAG (2014)


Indsend rettelser for denne side