Forhøret
System: Systemløst
Genre: Projekt R'lyeh
Deltagere: 1 GM, 5 spillere
Af
✏️ | Sebastian Flamant |
📰 | Flemming D. Andersen |
Download
Scenariet [dansk] | (2,6 MB) |
Foromtale
En stille aften i marts bliver politikeren Frederic John Clarence dræbt i en penthouselejlighed på Manhattan. Tyve minutter senere finder New Yorks politi en ung mand på gerningsstedet med en pistol i hånden. På gulvet ligger højreekstremisten Clarence, skudt flere gang i hoved og mave. Klokken tolv samme aften ankommer fem eksperter til FBIs kontorer for at afhøre den unge mand. Med sig ind i forhørslokale 7 har de et sæt rapporter og chefens klare ordrer: at få den unge mistænkte til at tilstå sin forbrydelse. Der er politik i luften, der er innuendoer og undertoner af korruption, der er fem personers vilje; så er der Kyle Denton, en ung purk der lige har begået sit livs fejltagelse; desuden en uendelighed af rapporter der ikke vil pege i samme retning; og endelig en tidsfrist. De fem forhørseksperter skal snart sande at dommen over Kyle Denton ikke ligger i konkrete beviser, men i dem selv. Og så er der ellers lagt op til slagsmål.
Klokken 22.00 fredag den 12.03.1997 bliver politikeren Frederic John Clarence dræbt i en penthouselejlighed på Manhattan, New York. Tyve minutter senere finder New Yorks politi en ung mand på gerningsstedet med en pistol i hånden. På gulvet ligger politikeren skudt flere gange i mave og hoved.
Klokken 24.00 fredag den 12.03.1997 ankommer fem eksperter til FBls kontorer for at afhøre den unge mand. Med sig ind i forhørslokalet har de et sæt rapporter, deres egne motiver og chefens meget klare ordrer: At angribe den unge mistænkte på alle mulige måder. Presse ham. Nedbryde ham. Knække ham. Få ham til at tilstå.
Hverken mere eller mindre end den sædvanlige rutine ...
De fem eksperter, der skal trække mistænkte gennem denne rutine er naturligvis scenariets fem spilpersoner. De fem spillere,
der skal puste liv i historiens protagonister, skal være opsat på et intrigescenarie, hvor nøgleordene er rollespil og interne konflikter ...
Spillet på
EreCon (1996) | |
♻ | Viking-Con 16 (1997) |
♻ | Viking-Con 17 (1998) |
♻ | Viking-Con 18 (1999) |
♻ | Confus (2000) |
♻ | ConCarneval 2 (2003) |
Priser
Viking-Con 16 (1997)
Vinder, Bedste Scenarie
Vinder, Bedste Bipersoner
Vinder, Publikumsprisen
Links
Indsend rettelser for denne side