Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Restaurant Gitterly

System: LARP
Deltagere: 7 spillere

Af

✏️Martin Gregor
✏️Søren Emil Rosenhøj Sørensen

Foromtale

Øl- og slyngelstue.

I en ikke så fjern fremtid, i en ikke så fjern by, bag knap så lukkede mure samles spidserne i Horsens Ny Statsfængsel til en doven lunken bajer.
På døren til et gammelt snusket toilet i den lukkede del af fængslet hænger et afbleget skilt ”Restaurant Gitterly”. Det dunkle lys bliver slugt af de fedtede klinker, luften er tung af røg og en stank af sved og ølsjatter.
Ingen husker hvem der i sin tid åbenede værtshuset og hvordan aftalen kom i hus, men vagterne tager sig godt betalt for at lade dette lille fristed forblive åbent.
På Restaurant Gitterly mødes alle de fanger der er i toppen af fængslets fødekæde. I beværtningen kan bosserne tale uforstyret og uden frygt for at tabe ansigt foran deres tropper. Her kan rå buisness blive diskuret uden at tage hensyn til æreskrænkelser og konstant styrkefremvisning.
Alligevel er dagen i dag ikke som alle andre. Vejret er selvfølgelig som altid gråt og koldt, maden i cafeteriet var igen lunken og uden smag, signalet i TV-stuen var stadig ikke lavet og vagternes korruption er igen blevet værre. Men dagen i dag er ikke som alle andre.
Horsens Ny Statsfængsel er for fyldt, her er for mange topfanger, fængselsdirektør Voldford har netop meddelt at nogen må flyttes til et andet fængsel... et andet fængsel på Sjælland!


Restaurant Gitterly er et livescenarie der foregår i en aflukket og simpel kulisse. Hvad ville der ske hvis man flyttede det lokale bodega ind bag et fængsels tykke mure? Det lille snuskede værtshus danner rammen og kulissen for spillet.
Spillerne i Restaurant Gitterly vil alle påtage sig rollen som en af de vigtige fanger i fængslet, dem der trækker i trådene, kender de rigtige personer ude i friheden, dem der kan skaffer ting ind bag murene – dem der gør hverdagen vær at leve og som kender deres magt.
I Restaurant Gitterly foregår spillet på flere niveauer. Spillerne skal forhandle med deres resourcer og skabe alliancer. Magten over de enkelte fængselsblokke skal fordeles, narkohandlen skal kontrolleres, vagterne skal bestikkes, prostitutionen skal bestyres og hverdagen skal fungere.
Hvem mon Fængelsdirektør Voldford vil sende afsted til et nyt fængsel – et fængsel uden venner, men med masser af fjender. Kan han forhindures i at sende nogen afsted? Er her en mulighed for på lovlig vis at slippe af med sine konkurrenter?
Selv forretningsfolk har dog menneskelige værdier. Vil gamle følelser, uret og intriger komme til at overstige fornuften for pure buissness og cool cash?

Det koster ikke penge at deltage i Restaurant Gitterly men spillerne skal være villige til at investere lidt jyske dollars i et kostume.
Alle indsatte har som minimum blå jeans og hvide tshirts eller undertrøjer. Sko og støvler skal være aftaget snørebånd eller med velcro. Man kan frit vælge af gå med denimjakke eller denimvest, strikhuer og handsker er tilladt for fangerne.
Inden spilstart males der på tshirt, undertrøjer og jakker ”Horsens Ny Statsfængel” og spillerens fangenummer.
Vel mødt til bodegastemning bag tremmer!

Spillet på

Vintersol (2013)


Indsend rettelser for denne side